تکذیب کشتار غیرنظامیان در دیرالزور سوریه

© Sputnik / Iliya Pitalevتکذیب کشتار غیرنظامیان در دیرالزور سوریه
تکذیب کشتار غیرنظامیان در دیرالزور سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا کشته شدن غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی شان به شهر هچین ولایت دیرالزور سوریه را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، قومندانی مرکزی ایالات متحده با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا طی دو روز (۱۶ و ۱۷ نوامبر) ۱۹ حمله هوایی را به شهر هچین ولایت دیرالزور سوریه داده و در این حملات به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.

در خبرنامه آمده است: «امروز بسیاری از منابع باز گزارش نادرست دادند که گویا حملات قوای ائتلاف در چارچوب عملیات «عزم راسخ» سبب کشته شدن غیرنظامیان گردیده است. ائتلاف ۱۹ حمله به شهر هچین انجام داده است. این حملات در حمایت از عملیات زمینی علیه اهداف گروه داعش انجام شدند. ارزیابی های اولیه ما نشان میدهند که غیرنظامیان هنگام حمله در این مناطق حضور نداشتند.»

این در حالی است که پیش از این آژانس دولتی سوریه (سانا) اعلام کرده بود که ۴۰ غیرنظامی که بیشترشان زنان و کودکان میباشند در نتیجه حملات هوایی ائتلاف بین المللی به مناطق مسکونی در شرق ولایت دیرالزور کشته شده اند.

ائتلاف بین المللی به طور متواتر حملات هوائی را بر مناطق مسکونی ولایت دیرالزور انجام میدهد که در نتیجه آنها معمولاً شهروندان بیگناه این منطقه کشته میشوند. 

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند. 

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند. 

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала