پنتاگون در جستجوی راهی آبرومندانه برای خروج از افغانستان

CC0 / / پنتاگون در جستجوی راهی آبرومندانه برای خروج از افغانستان است
پنتاگون در جستجوی راهی آبرومندانه  برای خروج از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سابق وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، ما نباید مجبور شویم از بام سفارت امریکا با بالگرد از افغانستان فرار کنیم بلکه ایالات متحده باید راهی برای خروج آبرومندانه از این کشور پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، بینگ ویست، معاون سابق وزیر دفاع امریکا در صحبت با رسانه ها گفته است، پس از کشته شدن هزاران سرباز امریکایی و مصرف میلیاردها دالر حالا امریکا باید به فکر خروج آبرومندانه از افغانستان باشد.
این مقام سابق دولت امریکا تصریح کرد که باید به راهی برای خروج از افغانستان دست یابیم تا با آبرو ریزی جنگ ویتنام روبرو نشویم.
بینگ ویست اظهار داشت: ما نباید نهایتا مجبور شویم که با هلیکوپتر از بام سفارت امریکا در کابل فرار کنیم بلکه قبل از اینکه دیر شودباید یک راهی معقول برای خروج از این کشور پیدا کنیم. 

مذاکرات طالبان با امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات طالبان با امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان

وی در ادامه می افزاید: زمانی که امریکا به افغانستان حمله کرد برخی از عوامل به دنبال تشدید جنگ در این کشور بودند بنابر این کشور ما بارها پیشنهاد صلح از سوی طالبان را رد کرد.
این استراتژیست امریکایی تصریح کرد که بارها طالبان درخواست مذاکره کردند اما دونالد رامسفلد وزیر وقت دفاع امریکا استفاده از زور را بر گفت‌وگو با طالبان ترجیح داد.
وی افزود: اما پس از 17 سال جنگ و مصارف هنگفت مالی و جانی «سکات میلر» جنرال نیروهای امریکایی در افغانستان به این که مسئله این کشور راه حل نظامی ندارد اعتراف می‌کند.
بینگ ویست خاطرنشان کرد، در سال 2001 طالبان خواستار مذاکره با امریکا شدند اما واشنگتن از گفت‌وگو با این گروه خودداری ‌کرد. در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و امریکا خواستار مذاکره شده است.
جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا، هزینه‌های مالی و جانی بسیاری برای این کشور داشته است

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала