توصیه دانشمندان اسرائیلی برای لاغر شدن و مبارزه با دیابت

© Fotolia / Africa Studioتوصیه دانشمندان اسرائیلی برای لاغر شدن و مبارزه با دیابت
توصیه دانشمندان اسرائیلی برای لاغر شدن و مبارزه با دیابت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پژوهشگران یک دانشگاه اسرائیلی ادعا می‌کنند کسانی که می‌خواهند لاغر شوند بر خلاف توصیه‌های رایج باید هنگام شب آش، کچالو و نان خشک بخورند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته پژوهشگران دانشگاه اسرائیلی در اورشلیم، غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات در حفظ احساس سیری در روز بعد کمک می‌کنند، علاوه بر این، چنین سبک تغذیه در کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند.
۷۸ کارمند پولیس شرکت کننده در آزمایش دانشمندان به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول شب ها غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات را می‌خوردند و گروه دوم توصیه‌های رایج برای لاغر شدن را اجرا کرده و غذاهای کربوهیدرات دار را نمی‌خوردند.

دانشمندان از روش غیرعادی لاغر شدن نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان از روش غیرعادی لاغر شدن نام بردند

در جریان آزمایش دانشمندان به سه هورمون توجه خاصی نشان می دادند: لپتین ـ تنظیم کننده مبادله انرژی و از بین برنده اشتها، گرلین ـ مسئول متابولیسم یا سوخت و ساز بدن انسان و آدیپونکتین — هورمون مسئول کاهش خطر ابتلا به دیابت.
نتایج آزمایش نشان داد که در نتیجه خوردن غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات، سطح لپتین که معمولاً شب‌ها افزایش می‌یابد ، بر عکس روز افزایش یافته و میزان گرلین، هورمون سوخت و ساز برعکس در ساعات شب بیشتر شده است. آنعده کارمندان پولیس که شب‌ها غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات را می‌خوردند، گفتند روزها احساس گرسنگی نمی‌کردند و رعایت رژیم غذایی برایشان راحت‌تر بود. 
در نتیجه اعضای گروه اول که غذاهای غنی از لحاظ کربوهیدرات را می‌خوردند، در مقایسه با رقیبان خود که رژیم استاندارد غذایی را رعایت می‌کردند، توانستند به میزان بیشتری لاغر شوند.

کارشناسان پس از ارزیابی نتایج به این نتبجه رسیدند که برای مبارزه موفقانه با وزن اضافی و مرض دیابت، باید رژیم غذایی طوری تنظیم شود که مقدار کربوهیدات روزانه نیز در هنگام غذای شب استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала