تحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق

© Fotolia / Andrey Kuzminتحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق
تحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیونر امور قضایی اتحادثه اروپا، گفته است که اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران بر امنیت و ثبات افغانستان و عراق تاثیر می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، ورا یورووا، کمیسیونر امور قضایی اتحادثه اروپا، می‌گوید که تحریم های امریکا علیه ایران بر امنیت و ثبات افغانستان و عراق تاثیر می‌گذارد.
وی در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: "تحریم‌ها در نهایت بر امنیت و ثبات این کشورها مانند ایران، افغانستان و عراق تاثیر می‌گذارد".

آغاز بهره برداری تجاری از بندر چابهار ایران طی یک و نیم تا دو سال آینده - اسپوتنیک افغانستان
تحریم‌ها علیه ایران اقتصاد افغانستان را متأثر خواهد ساخت؟

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می‌باشد.
به عقیده رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریم‌ها امکان ساخت بمب هسته‌ای را برای تهران فراهم می‌کند. در عین حال وی به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرف‌های توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می‌دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
تحریم‌های بیشتر ایالات متحده امریکا علیه ایران در روز دوشنبه 5 نوامبر توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام شد که بخش نفتی و مالی ایران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала