ترامپ به گورستان سربازان امریکایی در پاریس نرفت

© REUTERS / Joshua Robertsترامپ به گورستان سربازان امریکایی در پاریس نرفت
ترامپ به گورستان سربازان امریکایی در پاریس نرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا به بهانه بدی آب و هوا، سفر خود به گورستان نظامی سربازان امریکایی در فرانسه را لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی BFM، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به بهانه بدی آب و هوا، سفر خود به گورستان نظامی سربازان امریکایی در فرانسه را لغو کرد.
این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که به مناسبت فرا رسیدن صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده است، به بهانه بدی آب و هوا، سفر خود به گورستان نظامی سربازان امریکایی در فرانسه را لغو کرد.

ترامپ: اوباما را هرگز نخواهم بخشید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اوباما را هرگز نخواهم بخشید

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "رئیس‌جمهور امریکا سفر خود به رزمگاه بلووود و گورستان نظامی سربازان امریکایی در حومه شرقی پاریس را به دلیل مشکلات زمانبندی و بدی آب و هوا لغو کرد".
این اقدام ترامپ، انتقادات گسترده ای را در میان نمایندگان امریکا و سیاست‌مداران خارجی به دنبال داشت.
نیکلاس سومس، عضو محافظه‌کار مجلس انگلیس و نوه وینستون چرچیل، نخست‌وزیر سابق بریتانیا در یک پیام توئیتری نوشت: آنها در حالیکه رو به دشمن بودند کشته شدند و آن دونالد ترامپ رقت‌انگیز نتوانست حتی آب و هوا را برای ادای احترام به آنها، تحمل کند.در همین حال، یکی از منابع نزدیک به دولت فرانسه مدعی شد هیچ مشکل آب و هوایی نبوده است و او به سادگی می‌توانست این سفر را انجام دهد.
ترامپ سفر خود به فرانسه را با تحقیر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز کرد. او پیش از ورود به فرانسه، طرح مکرون برای ایجاد ارتش اروپایی را «توهین» توصیف کرد. او در دیدار با مکرون «تقسیم عادلانه» بار هزینه های دفاعی ناتو را خواستار شد و گفت آمریکا برای دفاع بین‌المللی «بسیار زیاد» هزینه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала