آخرین گفته‌های خاشقچی قبل از مرگ فاش شد

© AFP 2023 / Ozan Koseآخرین گفته‌های خاشقچی قبل از مرگ فاش شد
آخرین گفته‌های خاشقچی قبل از مرگ فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بخش تحقیقات به روزنامه ترکی گفته است نوارهای صوتی که در اختیار مقامات ترکیه‌ای قرار دارد نحوه کشته‌شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صباح ترکیه، نظیف کرمان، رئیس بخش تحقیقات در روزنامه صباح ترکیه در گفتگو با الجزیره مباشر اعلام کرد که نوارهای صوتی که در اختیار مقامات ترکیه ای قرار دارد نحوه کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را نشان می‌دهد.
به گفته او، این نوارها آخرین لحظات زندگی خاشقجی را ثبت کرده اند و نشان می‌دهند که قاتلان کیسه ای روی سر او کشیده اند و این روزنامه‌نگار منتقد را خفه کرده اند.

اردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست

نظیف کرمان به الجزیره گفته است طبق نوارهای صوتی به دست آمده، آخرین جملاتی که خاشقجی پیش از کشته شدن به زبان آورد، این بود: "من خفه می‌شوم، این کیسه را از روی سرم بردارید، من هراس خفه شدن دارم".
به گفته نظیف کرمان، عملیات خفه کردن خاشقجی هفت دقیقه طول کشیده است. اعضای تیم ترور سپس کیسه‌هایی را کف اتاق پهن کرده اند تا حین مثله کردن جسدش، خونی روی زمین ریخته نشود.
عملیات مثله کردن خاشقجی نیز توسط صلاح الطبیقی (کارشناس طبی عدلی) در 15 دقیقه انجام شده است. آنها سپس جسد مثله شده خاشقجی را در پنج بکس بزرگ و با موتری کنسولگری به بیرون از ساختمان منتقل کرده اند.
پیش از این، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که اسناد و نوارهای صوتی مربوط به قتل جمال خاشقجی را به امریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان و عربستان فرستاده‌ایم.
اردوغان گفته است که قاتلان خاشقجی به طور قطع در بین این 15 و یا 18 نفر هستند و گشتن جای دیگری لازم نیست.
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به نیت خوب ترکیه گفت: دادستان عربستان آب در هاون می‌کوبد و در مقابل نیت خوب ما باید قاتلان را معرفی کند.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала