نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیروز رهبران کشورهای عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی در اجلاس آستانه نگرانی شان را از افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و تلاش های تروریستان جهت تحکیم در شمال کشور اظهار داشتند.

خبرگذاری Sputnik از شهر دوشنبه خبر میدهد که رهبران کشورهای عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی جهت انکشاف باهمی مجتمع های دفاعی-صنعتی دول که در این سازمان شامل می باشند، قاطعانه مصمم اند و صادرات متقابل تسلیحات را افزایش خواهند داد. این مطلب در اعلامیه که در گردهمایی سازمان امضا شده، تذکر یافته است.

اعضای شورای امنیت کلکتیفی سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی گفتند که توجه خاص به تجهیز نیروهای کلکتیفی توسط انواع معاصر تسلیحات و تخنیک نظامی و همچنان بلندبردن موثریت برگذاری اقدامات مشترک اوپراتیفی و آمادگی محاربوی مبذول میگردد.

در سند که در سایت کرملین نشر گردیده، گفته شده:« قصد جدی را جهت انکشاف مشترک مجتمع های دفاعی-صنعتی دول ما به طریق افزایش حجم صادرات متقابل تسلیحات، تخنیک نظامی و خاص و عرضه خدمات در این عرصه، راه اندازی روابط نزدیک کوپریشنی موسسات و سازمان های دفاعی و همچنان توسعه همکاری علمی-تخنیکی ابراز میداریم».

رهبران کشورهای عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی همچنان به ضرورت اقدامات هماهنگ جامعه جهانی علیه آنهایی اشاره کردند، کسانی که به طرفداری سازمان های بین المللی تروریستی می جنگیدند و حالا به کشورهای خود بر میگردند.

پوتین در آستانه در اجلاس سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی شرکت می ورزد.

© Photo / The press-service of the President/Michael Klimentyevنگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان

در سند گفته شده:« توجه را به ضرورت اقدامات هماهنگ جامعه جهانی علیه اشخاصی مبذول میداریم که در منازعات مسلحانه به طرفداری سازمان های بین المللی تروریستی شرکت داشتند و به دول مسکون خود بازمیگردند».

شرکت کنندگان شورای امنیت کلکتیفی سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی اظهار عقیده نمودند که برای مبارزه مثمر با تروریزم باید کانال های گسترش ایدیولوژی تروریستی و افراطی و همچنان تمویل مالی آن، از جمله به حساب عواید حاصل از تجارت غیرقانونی مواد مخدر، مسدود گردند.

اروتیونیان: در عرصه امنیت هر کشور عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی «مشکلات خود دارد»

رهبران کشورهای عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی جداً خواستار جلوگیری از منازعات در عرصه اطلاعاتی و اجازه نه دادن به مسابقه تسلیحاتی اطلاعاتی می باشند.

© AP Photo / Rahmat Gulکابل تاکتیک خود را تغییر میدهد
کابل تاکتیک خود را تغییر میدهد - اسپوتنیک افغانستان
کابل تاکتیک خود را تغییر میدهد

در اعلامیه گفته شده:« جداً خواستار جلوگیری از منازعات در عرصه اطلاعاتی، اجازه نه دادن به مسابقه تسلیحاتی اطلاعاتی، عدم بکاربرد قوه در ساحه اطلاعاتی و استفاده از تخنالوژی های اطلاعاتی-مواصلاتی بطور استثنایی برای اهداف صلح آمیز می باشیم».

کشورهای عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی نسبت افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و تلاش های تروریستان جهت تحکیم در شمال کشور نگران می باشند.

 

در اعلامیه گفته شده:« ما، اعضای شورای امنیت کلکتیفی سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی، نگرانی خود را از بابت تشدید اوضاع و افزایش دوامدار تولید مواد مخدر در افغانستان، تلاش های گروه های تروریستی جهت تحکیم در شمال کشور، ابراز میداریم».

برعلاوه این، رهبران کشورهای عضو سازمان قرارداد امنیت دسته جمعی خواستار حل اوضاع در افغانستان «بطور استثنایی توسط وسایل صلح آمیز — از طریق راه اندازی هرچه زودتر دیالوگ بین الافغانی با جلب میدان های بین المللی که از حمایت وسیع برخوردار می باشند با نقش اولویتی چارچوب مشورهای مسکو در باره افغانستان، می باشند».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала