آمادگی کابل برای گفتگو با طالبان درباره خروج نیروهای خارجی

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی کابل برای گفتگو با طالبان درباره خروج نیروهای خارجی
آمادگی کابل برای گفتگو با طالبان درباره خروج نیروهای خارجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت کابل آماده است با گروه طالبان در مورد تقسیم اوقات خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحث نماید.

به گزارش اسپوتنیک، احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح در حاشیه نشست صلح افغانستان در مسکو اظهار داشت که کابل آماده است با طالبان در مورد تنظیم تقسیم اوقات خروج نیروهای خارجی بحث و گفتگو نماید.

احسان طاهری: «گروه طالبان در میز مذاکره با حکومت افغانستان میتواند هر موضوعی را خواسته باشد، مطرح نماید. ما آماده هستیم در مورد تنظیم تقسیم اوقات خروج نیروهای بین المللی، منجمله نیروهای امریکایی از افغانستان بحث و گفتگو نمایم.»

این در حالی است که پیش از این طالبان گفته بودند تا زمانیکه نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، به مذاکره با حکومت افغانستان حاضر نخواهند شد.

به گفته آقای طاهری در صورت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، هیچ افغانی به حضور نیروهای خارجی خوشحال نخواهد بود.

طاهری: «تا آن زمان ما به حمایت بین المللی نیاز داریم. اما موضوع خروج نیروهای بین المللی از کشور، بخش مهم دستور کار مذاکرات میباشد.» 

گفتنی است، پیش از این حاجی عزیز الله دین محمد، معاون رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که، با در نظر داشت شرایط که طالبان مطرح نموده است، مذاکرات با ایشان غیر ممکن است.

یادآوری میکنیم، نشست صلح افغانستان امروز (جمعه، ۹ نوامبر) به حضور نماينده گان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.

حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.

نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала