اشتراک بیش 60 کشور در کنفرانس ژنیو درمورد افغانستان

© REUTERS / Pierre Albouyاشتراک بیش 60 کشور در کنفرانس ژنو درمورد افغانستان
اشتراک  بیش 60 کشور در کنفرانس ژنو درمورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 60 کشور در کنفرانس وزرا در مورد افغانستان که قرار است اواخر ماه نوامبر در ژنیو برگزار گردد، اشتراک خواهند کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه منتشره در سایت وزارت امور خارجه امریکا، این نشست که قرار است اواخر ماه نوامبردر ژنیو برگزار گردد، فرصت دیگری برای افغانستان است که در آن از دست آوردهای حکومت بر اساس تعهدات داده شده در نشست بروکسل، در بخش های حکومت داری خوب، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد گزارش دهد.
وزارت امور خارجه امریکا خاطر نشان ساخت، با توجه به اینکه بیش از 60 کشورمتحد افغانستان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد، این کنفرانس نیز یک سیگنال بزرگ و بیانگر عزم و تعهد جامعه بین المللی برای پایان دادن به جنگ چندین ساله در افغانستان خواهد بود.
آلیس ویلز،معاون اول وزیر امور خارجه امریکا در امور کشورهای آسیای جنوبی و میانه،به منظور آمادگی ها برگزاری کنفرانس، به ژنیو سفر خواهد کرد. او پس از سفر به افغانستان و پاکستان و ملاقات با رهبران دو کشور، عازم ژنو خواهد شد.
این نشست که قرار است در ماه نوامبر سال جاری در ژنیو، سویس برگزار گردد و روی صلح، ثبات، همکاری های منطقوی و تعهد همکاری و حمایت مالی کشور های تمویل کننده افغانستان، بحث خواهد شد.
نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان یماماتو نیز پیش ازاین اعلام کرد که سازمان ملل آماده گی های لازم وسهم فعال برای برگزاری این نشست خواهد داشت وی گفت این نشست در سطح وزرای امور خارجه کشور های تمویل کننده و کشور های منطقه برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала