نتانیاهو با سپاسگزاری از ترامپ، امروز را "روز بزرگ برای اسرائیل" نامید

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو با سپاسگزاری از ترامپ، امروز را "روز بزرگ برای اسرائیل" نامید
نتانیاهو با سپاسگزاری از ترامپ، امروز را روز بزرگ برای اسرائیل نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه را به‌خاطر تشدید تحریم‌های امریکا علیه ایران، "روز تاریخی" و "روز بزرگ برای اسرائيل" خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز (دوشنبه، ۵ نومبر) در جریان سخنرانی اش در پارلمان اسرائیل گفت: "امروز — روز تاریخی است، روزی است که ایالات متحده امریکا به رهبری رئیس جمهور ترامپ تحریم‌های جدید علیه ایران را وضع نموده است. این یک روز بزرگ برای اسرائیل، مردم اسرائيل و آیندهٔ اسرائیل، می‌باشد".

آغاز دور جدید تحریم های امریکایی علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
آغاز دور جدید تحریم های امریکایی علیه ایران

نتانیاهو افزود: "ما همین حالا تاثیرات آنها (تحریم‌ها) را می‌بینیم: ما شاهد کاهش بودجهٔ لانه‌های تروریستی که ایران در قلمروش و بیرون از سرحدات آن ایجاد می‌کند، می‌باشیم".

نخست‌وزیر اسرائيل علاوه بر این، ایران را "بزرگترین تهدید برای اسرائيل، خاور میانه و صلح در تمام جهان" خوانده است.

وی افزود: "می‌خواهم یکبار دیگر از رئیس جمهور دونالد ترامپ بخاطر تصمیم شجاعانه و مهم اش که به باور من به ثبات و امنیت در جهان کمک می‌کند، سپاسگزاری نمایم".

نتانیاهو خواستار کمک پوتین علیه ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو خواستار کمک پوتین علیه ایران شد

ایالات متحده امریکا پس از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران، تحریم‎های نفتی و مالی علیه این کشور را از امروز اجرایی می‎کند.

تحریم‌هایی که امروز اجرایی می‌شوند بخش نفتی و مالی ایران را تحت تاثیر قرار داده و دیگر کشورها را نیز از تجارت با ایران منع می‌کنند.
رئیس‌جمهور امریکا روز یکشنبه قبل از ترک کاخ سفید برای سخنرانی در جمع هوادارانش ادعا کرد که کشورش «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ایران اعمال کرده است.
مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا نیزشدت این تحریم‌ها را بی‌سابقه توصیف نموده و در عین‌ حال مدعی شد که هدف این تحریم‌ها مردم ایران نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала