کرزی و نور دعوت روسیه برای اشتراک در نشست مسکو را پذیرفته اند

© Photo / General Ata Mohammad Noor FBکرزی و نور دعوت روسیه برای اشتراک در نشست مسکو را پذیرفته اند
کرزی و نور دعوت روسیه برای اشتراک در نشست مسکو را پذیرفته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان و عطا محمد نور، والی پیشین ولایت بلخ نیز برای اشتراک در نشست مسکو برای افغانستان که قرار است روز جمعه آینده برگزار شود، دعوت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، نام کرزی و نور نیز در جمله سیاسیون ارشد افغان اند که در طول دو ماه گذشته توسط دیپلومات‌های روسی برای اشتراک در نشست مسکو دعوت شده اند.

یوسف سها، سخنگوی رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است: "کرزی به مسکو سفر می‌کند، زیرا نباید هیچ فرصتی برای مذاکرات صلح با طالبان، نادیده گرفته شود".

سیاسون افغانستان در بارهٔ نشست صلح مسکو چه می‌گویند؟ - اسپوتنیک افغانستان
سیاسون افغانستان در بارهٔ نشست صلح مسکو چه می‌گویند؟

این در حالیست که عطا محمد نور، والی پیشین ولایت بلخ و رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز گفته است که وی در این نشست اشتراک خواهد کرد.

آقای نور گفته است که او هیچ مشکلی با ایالات متحده امریکا و رئیس جمهور غنی مبنی بر مذاکرات خصوص با طالبان نداشته است، "اما آنها نمی‌توانند تصمیم بگیرند که ما با طالبان صبحت کنیم یا خیر".

برگزاری نشست مسکو برای افغانستان پس از آنکه حکومت افغانستان به دعوت شرکت در آن جواب رد داد، به تعویق افتاد.

روز شنبه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تصمیم گرفته است تا یک هیآت شورای عالی صلح را برای اشتراک در این نشست به مسکو بفرستد. به گفته وی طالبان نیز نمایندگان شان را به این نشست که نمایندگان چندین کشور دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت، می‌فرستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала