کرزی: اعضای جدید دفتر طالبان در قطر باید در گفتگوهای صلح سهم بگیرند

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: اعضای جدید دفتر طالبان در قطر باید در گفتگوهای صلح سهم بگیرند
کرزی: اعضای جدید دفتر طالبان در قطر باید در گفتگوهای صلح سهم بگیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان اعضای تازه گماشته شده دفتر طالبان را آدم‌های خوب عنوان کرد و خواستار اشتراک آنها در مذاکرات صلح افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه ای با آژانس خبری اسوشیتدپرس اظهار داشت که ۵ رهبر گروه طالبان که به تازگی به عنوان اعضای دفتر طالبان در قطر گماشته شده‌اند، باید در گفتگوهای صلح سهم بگیرند تا جنگ هفده ساله در افغانستان ختم شود.

کرزی: «بسیاری از آنان را که من میشناسم انسان‌های خوب استند. از همین رو گماشته شدن این افراد برای صلح افغانستان یک خبر خوب خواهد بود و ما با آنان کار خواهیم کرد تا به این هدف دست یابیم.»

آقای کرزی ضمن ستایش و استقبال از تلاش های ایالات متحده امریکا بر کشاندن طالبان به میز مذاکره تاکید کرد که روند صلح افغانستان باید روشن و بدون «معامله میان حکومت‌های بیرونی» باشد.

گفتنی است این ۵ عضو گروه طالبان در سال ۲۰۱۴میلادی در بدل رهایی باوبرکدال، یک نظامی امریکایی از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند و هفته گذشته بر اساس فرمان ملا هیبت الله به عنوان اعضای دفتر طالبان در قطر گماشته شدند.

این در حالی است که پیشتر آژانس خبری آنادولو گزارش داده بود که دفتر طالبان در قطر برای انجام گفتگوهای مستقیم با امریکا آمادگی میگیرند. گفته میشود در این مذاکرات همین ۵ عضو تازه گماشته شده دفتر طالبان اشتراک خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала