ترامپ نقش سوروس در مسئله پناهجویان را تائید کرد

© AP Photo / Evan Vucciدونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد اینکه چه کسانی مخارج حرکت کاروان چند هزار نفری پناهجویان به طرف سرحدات ایالات متحده و مکسیکو را تامین کرده است، سخنرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هیل، ترامپ در پاسخ به سوال در این باره گفت که دقیق نمی داند، اما اگر این شخص جورج سوروس (میلیاردر و سیاستمدار معروف امریکایی) باشد، تعجب نخواهد کرد و افزود بسیاری می گویند او این کار را کرده است.

ایجاد مزاحمت توسط امریکا به دهلیز امن برای پناهجویان در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد مزاحمت توسط امریکا به دهلیز امن برای پناهجویان در سوریه
راهپیمایی پناهجویان در اواسط ماه اکتوبر در شهر سان پدرو سولا در شمال گواتمالا آغاز شد. ابتدا تعداد افراد کاروان پناهجویان کمتر از 200 نفر بود اما به موازات عبور آنها از گواتمالا و رسیدنشان به مرز امریکا و مکسیکو به چند هزار نفر رسیده است. کاروان پناهجویان متشکل از شهروندان گواتمالا، هندوراس و ال سالوادور است.
ترامپ روز 18 اکتوبر اعلام کرد که به دلیل زیاد بودن تعداد پناهجویان تصمیم گرفته است تا نظامیان امریکایی را به مرز ایالات متحده و مکسیکو اعزام کند و روز 31 اکتوبر تعداد سربازان اعزامی را 15 هزار نفر اعلام کرد.
پیشتر ترامپ قول داده بود که در رابطه با هجوم انبوه پناهجویان کمک مالی خود را به کشورهای آمریکای لاتین از جمله هندوراس متوقف نماید

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала