محروم شدن باشندگان غزنی از شرکت در انتخابات پارلمانی افغانستان

© Sputnikمحروم شدن باشندگان غزنی از شرکت در انتخابات پارلمانی افغانستان
محروم شدن باشندگان غزنی از شرکت در انتخابات پارلمانی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان غزنی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، نمایندگان پارلمان را هم انتخاب خواهند کرد.

مخالفت نمایندگان غزنی با حوزه ای شدن انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت نمایندگان غزنی با حوزه ای شدن انتخابات
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان با تاکید به عدم برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت «غزنی» حتی درباره برگزاری همزمان و قطعی انتخابات پارلمانی در این ولایت نیز تعهدی نداد.

ابراهیمی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، که کمیسیون تلاش می‌کند تا در سال آینده انتخابات پارلمانی را بطور همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند.

این در حالیست، که اخیرا انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان با 3 سال تاخیر در 32 ولایت از مجموع 34 ولایت افغانستان برگزار شد و انتخابات کندهار به دلیل تهدیدات امنیتی امروز در حال برگزاری است.

یادآوری می کنیم، که انتخابات در ولایت غزنی نیز به دلیل افزایش ناامنی و اعتراض اقوام پشتون به دولت افغانستان و ایجاد طرح حوزه‌بندی پارلمانی در این ولایت به تعویق افتاد.

کارشناسان بر این باورند، که براساس این طرح دولت در تلاش می‌کند تا نمایندگان بیشتری از اقوام پشتون در این ولایت به پارلمان راه یابند.

نهادهای ناظر بر انتخابات و برخی اعضای پارلمان اما حوزه‌بندی انتخابات در ولایت غزنی را «نقض صریح قانون اساسی و قانون انتخابات» و همچنین مصداق بارز «نابرابری و تبعیض» میان شهروندان و مردم افغانستان می‌دانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала