تاریخ خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد مشخص شد

© REUTERS / Remo Casilliتاریخ خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد مشخص شد
تاریخ خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه میگوید که امریکا در آینده بسیار نزدیک از پیمان منع راکت های هستوی میان برد خارج خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» اظهار داشت که حکومت امریکا در مورد خروج از پیمان منع راکت های هستوی میان برد تصمیم نهایی گرفته است و این تصمیم در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

لاوروف: «در جریان مذاکراتی که در مسکو انجام شد، منجمله دیدار رئیس جمهور پوتین با جان بولتون، واضح شد که این تصمیم اتخاذ شده است، و در آینده نزدیک، یک یا یک و نیم ماه دیگر، به طور رسمی اعلام خواهد شد.»

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، پس از اعلام رسمی این تصمیم، این توافقنامه تا ۶ ماه دیگر نیز معتبر خواهد بود.

قابل یادآوری است، ۲۰ اکتوبر سال روان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود. 

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین میباشد. 

در عین حال، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده که در حال حاضر در مسکو است، اعلام کرد که امریکا در مورد استقرار راکت ها در نزدیکی خاک روسیه، که توانایی رسیدن به مسکو را دارند، تصمیم نهایی نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала