روسیه تانک نو آبی-زمینی را آزمایش میکند

© Sputnik / Evgeny Biyatovروسیه تانک نو آبی-زمینی را آزمایش میکند
روسیه تانک نو آبی-زمینی را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوریکه آژانس خبری «سینهوا» خبر میدهد، در تاریخ 20 اکتوبر قوماندان نیروهای دیسانت دگرجنرال سیردیوکوف اعلام داشت که در دسمبر موعد یک ساله آزمایشی توپ خودرو ضد تانک آبی-زمینی «سپروت – SDM1» آغاز میشود. اگر همه چیز موفقانه صورت گیرد، پس از سال 2020 ماشین جهت تسلیح فرقه دیسانت روسیه بکار گرفته خواهد شد.

روزنامه «ژینمین ژیباو»، چاپ چین در مطلب منتشره خود در ادامه معلومات میدهد، ماشین محاربوی «سپروت» بر پلتفورم «BDM-4» در کارخانه تراکتورسازی والگاگراد طراحی شده است. ماشین دارای عمله سه نفری می باشد و وزن محاربوی آن را 18 تن تشکیل میدهد. بعد از انتقال آن تا هدف توسط طیاره ترانسپورتی، «سپروت» به زمین توسط پاراشوت ها و بالشت هوایی بر زمین فرود می آید که به برج آن محکم شده اند. «سپروت» همچنان میتواند بر آب از کشتی دیسانت فرود آید و خود را تا ساحل برساند. در روی آب ماشین را بالون های غیرقابل نفوذ حاوی هوا و پمپ قوی تخلیه کننده آب بطور شناور نگاه میکنند و انجن قوه کشش اضافی تامین میکند که بطور دوامدار آب را از طریق خود عبور میدهد. سرعت ماشین در خشکه به 70 کیلومتر در ساعت و در آب به 7 کیلومتر در ساعت میرسد.

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر توپ خودرو ضد تانک آبی-زمینی «سپروت – SDM1»
توپ خودرو ضد تانک آبی-زمینی «سپروت – SDM1»  - اسپوتنیک افغانستان
توپ خودرو ضد تانک آبی-زمینی «سپروت – SDM1»

«سپروت — SDM1» توسط جدیدترین سیستم اداره آتش و وساایل خودکار برای تعقیب اهداف تجهیز شده است. در جمله تسلیحات «سپروت» توپ خودکار 125 ملی متری ضد تانک با میل لشم، ماشیندارهای دافع هوا و خنثی کننده ماین ها شامل می باشند. به عقیده کارشناسان، چنین تسلیحات به این ماشین امکان توصیف نمودن آن به مثابه تانک سبک آبی-زمینی فراهم می سازد.

طوریکه الکسی لیونکوف مبصر نظامی روسی خبر میدهد، در حال حاضر بهبود تسلیحات محافظین ساحلی، در صورت تلاش لنگرانداختن در ساحل و پیاده نمودن پرسونل، مشاهده میشود. کشتی دیسانت هنگام نزدیک شدن به ساحل میتواند تلفات قابل ملاحظه متحمل شود و با مقاومت شدید از جانب نیروهای محافظین ساحلی دشمن مواجه گردد. با ظهور ماشین محاربوی آبی-زمینی حتمی نیست که کشتی دیسانت به ساحل نزدیک شود، دیسانت به آن توسط ماشین های محاربوی آبی-زمینی خود را میرساند و کشتی میتواند در تهاجم تحت پوشش ماشین های محاربوی شناور شرکت ورزد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала