حملهٔ پهپادها بر پایگاه حمیمیم توسط امریکا هماهنگی می‌شد

© AP Photo / Sang Tanحملهٔ پهپادها بر پایگاه حمیمیم توسط امریکا هماهنگی می‌شد
حملهٔ پهپادها بر پایگاه حمیمیم توسط امریکا هماهنگی می‌شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در طول حملات گسترده که توسط پهپادها بر پایگاه هوایی روسیه در حیمیم صورت می‌گرفت، کنترول پهپادها از یک طیاره شناسایی امریکا انجام می‌شد.

به گزارش اسپوتنیک، اللسندر فومین، معاون وزیر دفاع ملی روسیه در چارچوب هشتمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در پکن اعلام کرد در طول حملات گسترده که توسط طیاره‌های بدون سرنشین بالای پایگاه هوایی روسیه در حیمیم صورت گرفت کنترول این طیاره‌های بدون سرنشین از یک طیاره شناسایی امریکا انجام می‌شد.

میدان هوائی حمیمیم - اسپوتنیک افغانستان
نابودی هواپیمائی بدون سرنشن در نزدیکی پایگاه هوائی حمیمیم

فومین گفت: "در آنزمان 13 طیاره بدون سرنشین به طور همزمان به سوی پایگاه هوایی روسیه در حیمیم سوریه فرستاده شد که آنها به یک نظم به صورت یک تیم متحد حرکت می‌کردند و در آنزمان طیاره شناسایی امریکایی (Poseidon-8) به مدت هشت ساعت بالای دریایی مدیترانه گشت می‎زد".
پهپادها می‌توانند به هر دو حالت (خودمختار و یا هدایت دستی) کار کنند، اگر اقدامات متقابل الکترونیکی در حال انجام باشد.
معاون وزیر دفاع ملی روسیه گفت: "هدایت دستی پهپادها نه توسط یک دهقان، بلکه توسط طیاره (Poseidon-8) مجهز به تجیزات معاصر صورت می‌گرفت".
به گفته وی ، پهپادها پس از روبرو شدن با ماشین جنگ الکترونیک عقب نشینی کردند تا دستورات جدید را دریافت کنند.
فومین در پایان گفت: "سپس از فضا به هدایت آنها پرداخته و باصطلاح سوراخ ها برای رخنه را به آنها گوشزد کردند و آنها به رخنه پرداخته و منهدم شدند".
توضیح داده نشد که این حمله در چه زمانی صورت گرفت.
تروریست ها در سوریه فعلانه از پهپادها از جمله برای حمله به حمیمیم استفاده می‌کنند و فقط در ماه اگست سیستم دفاع هوایی این پایگاه 47 پهپاد را سرنگون کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала