طالبان به آموزگاران غزنی: معاش‌های‌تان را از بانک نگیرید

© Sputnikطالبان به آموزگاران غزنی: معاش‌های‌تان را از بانک نگیرید
طالبان به آموزگاران غزنی: معاش‌های‌تان را از بانک نگیرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که گروه طالبان به آموزگاران در این ولایت هشدار داده‌اند که معاش‌های‌شان را از طریق بانک‌های خصوصی نگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صحب، نصیراحمد فقیری، رئیس شورای ولایتی غزنی می‌گوید که گروه طالبان روز سه‌شنبه، اول عقرب حدود 125 آموزگار را از ولسوالی گیروی این ولایت به گروگان گرفته‌اند.

طالبان یک آموزگار را در ولایت جوزجان تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان یک آموزگار را در ولایت جوزجان تیرباران کردند

آقای فقیری افزود: "طالبان این معلمان را به دلیل این که معاش‌های‌شان را از طریق بانک خصوصی، کابل بانک نو گرفتند، برای چند ساعت گروگان گرفته و هشدار داده‌اند که دیگر معاش‌های‌شان را از طریق بانک نگیرند".
رئیس شورای ولایتی غزنی خاطرنشان کرد، پیش از این گروه طالبان «درصدی از معاشات» معلمان این ولسوالی را می‌گرفت، اما اگر معاش آنان از طریق بانک داده شود، دیگر طالبان نمی‌توانند این کار را کنند. نصیراحمد فقیری یادآور شد که در حال حاضر شش تن از معلمان در بند طالبان به سر می‌برند و دیگر معلمان پس از چند ساعت به شرطی که دوباره معاش‌شان را از طریق کابل بانک نو نگیرند، از بند رها شده‌اند.
در همین حال عارف نوری، سخنگوی والی غزنی می‌گوید که گروه طالبان سال پیش نیز از آموزگاران ولسوالی‌های ناامن این ولایت خواسته بود که معاشات‌شان را از طریق بانک نگیرند. آقای نوری افزود که طالبان برای جلوگیری از این کار، مقصد شخصی دارند. او هم‌چنان گفت که گروه طالبان تمامی معلمان ولسوالی گیروی ولایت غزنی را روز گذشته جمع کرده و از آنان خواسته است که معاشات خود را از طریق بانک خصوصی نگیرند. اما سخنگوی والی غزنی، گروگان‌گیری آموزگاران از سوی طالبان را رد کرد و گفت که معلمان با طالبان توافق کرده‌اند که پس از این معاشات‌شان از طریق بانک خصوصی کابل بانک نو پرداخته شود. به قول سخنگوی، والی غزنی، پرداخت معاش از طریق بانک سبب می‌شود که معلمان خیالی از بین بروند و شفافیت ایجاد شود.
غزنی در جنوب کشور، یکی از ناامن‌ترین ولایت‌ها است که در بیشتر ولسوالی‌های آن گروه طالبان نفوذ گسترده دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала