مرغداری حکمتیار آتش زده شد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمرغداری حکمتیار آتش زده شد
مرغداری حکمتیار آتش زده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چند شب گذشته چند تن از مردم منطقه گل باغ و در جوار فرقه ریشخور کابل به مرغداری حکمتیار حمله و آنجا را به آتش کشاندند.

به گزارش اسپوتانیک، به نقل از رسانه های کابل، خبر ها حاکی از آن است که در چند شب گذشته چند تن از مردم منطقه گل باغ و در جوار فرقه ریشخور کابل به مرغداری حکمتیار حمله و آنجا را به آتش کشاندند. سهام داران اصلی این مرغداری، آقایان حبیب الرحمن حکمتیار، جاوید همدرد (پسر جمعه خان همدرد) می باشند. مردم می گویند: پول هایی که حکمتیار و اقارب اش با آن به تجارت مشغول استند از بیت المال حزب اسلامی بوده است که در این اواخر توسط کشورهای حامی حکمتیار به حزب اسلامی پرداخت شده بود. 

 

تمسخر حکمتیار از حضور مردم در روند انتخابات+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تمسخر حکمتیار از حضور مردم در روند انتخابات+ ویدیو

اما حبیب الرحمن فرزند حکمتیار از این پول ها به نفع شخصی خود استفاده نامشروع کرده و بخشی از پولهای حزب را برای تاسیس مرغداری صرف نموده و تمام عواید آن به جیب او و اطرافیانش می رود.
برخی از منابع در حزب اسلامی می گویند، در دوبی خواهرزاده حکمتیار به نام حاجی عبیدالله خان که رییس اتحادیه تاجران افغان هم می باشد، از پول های حزب در تجارت استفاده می کند.به گفته وی، فیروزالدین حکمتیار فرزند اختر محمد (برادرزاده حکمتیار) که از اقوام همایون جریر هم است، با پول های حزب اسلامی تجارت و سرمایه گذاری در لندن را شروع کرده است. گفته شده در این راه ملیون ها دالر سود می برد. فیروزالدین حکمتیار فعلاً خانواده خود را در لندن مستقر کرده است.
حکمتیار پس از حدود 20 سال و در پی امضای توافقنامه صلح با حکومت افغانستانسال گذشته وارد کابل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала