نظرسنجی اسپوتنیک: آیا اخبار رسانه ها در باره روسیه واقعی به نظر می رسند؟

© REUTERS / Axel SchmidtBild
Bild - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مطابق با نظرسنجی انجام شده برای خبرگزاری اسپوتنیک، تقریبا نیمی از ساکنان فرانسه، آلمان، بریتانیا، امریکا به واقعی و موثق بودن اخبار منتشره در رسانه ها از سوی کشور های شان در باره روسیه اطمینان ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، در نظرسنجی سوال شده بود: آیا شما به اخبار منتشره در رسانه های کشور خود در باره روسیه باور دارید؟
تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی به موثق بودن اخبار رسانه های کشور خود در باره روسیه باور ندارند- 53 درصد فرانسوی ها، 50 درصد آلمانی ها و 47 درصد اهالی بریتانیا و 43 درصد آمریکائی ها.

© Sputnikنظرسنجی اسپوتنیک
نظرسنجی اسپوتنیک - اسپوتنیک افغانستان
نظرسنجی اسپوتنیک

درصد افرادی که به اخبار رسانه ها باوردارند بمراتب کمتر است — 25 درصد در فرانسه، 30 درصد در بریتانیا و 39 درصد در آلمان و امریکا.
در فرانسه و آلمان نسل جوان بیش از نسل مسن تر از غیر موثق بودن اخبار رسانه ها در باره روسیه صحبت کردند: در فرانسه 58 درصد زیر 35 سال (جوانان 34-25 سال که 63 درصد این تعداد را تشکیل می دهند)، نسل مسن تر 51 درصد، مسن تر از 35 سال و در آلمان 54 درصد زیر 35 سال در مقابل 48 درصد بالای 35 سال.
در امریکا و بریتانیا برعکس نسل مسن تر بیش از نسل جوان به اخبار منتشره در رسانه ها در باره روسیه باور ندارد- در آمریکا، 46 درصد بالای 35 سال و 34 درصد زیر 35 سال، در بریتانیا 51 درصد بالای 35 سال و 38 درصد زیر 35 سال.
این نظرسنجی توسط شرکت IFop از 9 تا 20 اگست برای اسپوتنیک انجام شد. 4033 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که بین افراد بالای 18 سال برگزار شد. شرکت کنندگان از سنین، جنس و مناطق متفاوت جغرافیایی بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала