حکمت خلیل کرزی: با وزارت خارجه برخورد سیاسی نشود

© Photo / Hikmat Khalil Karzai FBحکمت خلیل کرزی، معین پیشین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان
حکمت خلیل کرزی، معین پیشین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معین سیاسی پیشین وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که کارمندان این وزارت حرفه‌یی وتوانمند استند و هرگاه با وزارت خارجه برخورد سیاسی شود، این نهاد ضعیف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی پیشین وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه (اول عقرب) گفت که وی امیدوار است که با این وزارت برخورد سیاسی نشود.

آقای کرزی در مراسم خداحافظی رسمی با وزارت امور خارجه می‌گوید که کارمندان این وزارت حرفه‌یی وتوانمند استند و هرگاه به بهانه انتخابات  با وزارت خارجه برخورد سیاسی شود، این نهاد ضعیف خواهد شد.

درهمین حال صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه می‌گوید که  افغانستان  کنونی بیش از هر چیز دیگر  نیاز به  اعتماد سازی دارد، اما به گفته او دراوضاع کنونی نبود اعتماد متقابل تآسف بار است.

معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان انتخاب شد - اسپوتنیک افغانستان
معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان انتخاب شد

صلاح الدین ربانی از آن چه که نبود اعتماد در میان برخی‌ها می‌گوید،  ابراز تاسف می‌کند.سرپرست وزارت امور خارجه دراین مراسم می‌گوید که حکمت خلیل کرزی درعرصه‌های صلح و بهبود سیاست خارجی کشور  در چهار سال گذشته نقش برجسته‌یی بازی کرد.

ربانی گفت: "نسل امروز افغانستان برای ساختن فردای روشن و بهتر این سرزمین، بیشتر از همه چیز نیاز به اعتماد سازی متقابل دارد متاسفانه چیزی که ما در وضعیت کنونی می‌بینیم فقدان اعتماد متقابل است".

حکمت خلیل کرزی  استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
حکمت خلیل کرزی از مقامش استعفا داد

حکمت خلیل کرزی با اشاره به اینکه نباید با وزارت امور خارجه برخورد سیاسی شود، افزود: "نهادهای افغانستان با گذشت هر روز بهتر می‌شود و ظرفیت آنان بهتر می‌شود. امیدوار استم که با وزارت امور خارجه برخورد سیاسی نشود در وزارت امور خارجه ظرفیت‌ها در حدی است که بتوانند در کشورهای دیگر بروند و از افغانستان نماینده گی کنند".

در این نشست سفیران ایالات متحده و ایران نیز از تلاش‌های حکمت خلیل کرزی ستایش می‌کنند ومی‌گویند که او به منافع ملی و رسیدن به صلح در افغانستان میاندیشد.

حکمت خلیل کرزی نزدیک به دوهفته پیش از بهر آن چه که او وجود اختلاف‌های عمیق درحکومت وحدت ملی گفت ازسمت اش کنار رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала