احتمال باطل شدن رای‌ها در برخی از حوزه‌های رای‌دهی در افغانستان

© Sputnik / JAKاحتمال باطل شدن رای‌ها در برخی از حوزه‌های رای‌دهی در افغانستان
احتمال باطل شدن رای‌ها در برخی از حوزه‌های رای‌دهی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو روز پس از انتخابات پارلمانی در افغانستان، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی این کشور می‌گوید که برخی از شکایت‌های رسیده به این کمیسیون “جدی” است و پس از بررسی‌های بیشتر ممکن است رای‌های شماری از حوزه‌های انتخاباتی باطل گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه‌پرس، حمیرا حقمل معاون کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفته است که تاکنون بیش از ۶ هزار شکایت به آنان رسیده که برخی از آنها "جدی" است.
به گفته حمیرا حقمل، ارزیابی های ابتدایی این کمیسیون نشان می‌دهد که بیشترین تخلفات صورت گرفته در ولایت‌های کابل، لغمان و میدان وردک صورت گرفته است.
او افزوده است که "آمار شکایت‌ها در برخی حوزه‌های انتخاباتی به ویژه در کابل بسیار زیاد است. ممکن است که رای‌های برخی از حوزه‌ها به صورت کامل باطل شود و کمیسیون شکایات تصمیم به برگزاری مجدد انتخابات در این حوزه‌ها بگیرد."
انتخابات پارلمانی در افغانستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ میزان برگزار شد اما شکایت‌های زیادی در رابطه با ضعف مدیریت، نرسیدن اوراق رای‌دهی، نبود فهرست رای‌دهندگان، فعال نبودن ماشین‌های بایومتریک، مداخله زورمندان در انتخابات و پرشدن صندوق‌ها پیش از آغاز رای‌دهی صورت گرفت.
مسوولان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفته‌اند که تمامی شکایات به صورت دقیق بررسی خواهد شد تا شفافیت انتخابات تامین گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала