بازداشت ۸۱ نفر در افغانستان در پیوند به قاچاق مواد مخدر

© Photo / Kargarبازداشت ۸۱ نفر در افغانستان در پیوند به قاچاق مواد مخدر
بازداشت ۸۱ نفر در افغانستان در پیوند به قاچاق مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان ماه میزان سال جاری، ۸۱ نفر به شمول دو زن در پیوند به ۵۶ قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از سراسر کشور بازداشت شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر اعلام کرد که در جریان ماه میزان سال جاری، ۸۱ نفر به شمول دو زن در پیوند به ۵۶ قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از سراسر کشور بازداشت شده‌اند.
در اعلامیه‌ی این مرکز که امروز سه‌شنبه (۱ عقرب) منتشر شده، آمده است که ۳۴ تن از افراد بازداشت شده کسانی‌اند که مواد مخدر نوع هرویین و چرس را در شکم و بکس‌های سفری‌شان جاسازی کرده بودند و می‌خواستند که آن را از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به کشور هند انتقال دهند.
در اعلامیه همچنان گفته شده که از نزد این افراد به‌طور مجموعی بیش از ۱۱۴ کیلوگرام هرویین، ۱۳ کیلوگرام مورفین، بیش از ۵۳۲ کیلوگرام تریاک،‌ نزدیک به ۸۷۰ کیلوگرام چرس، بیش از یک کیلوگرام شیشه، ۶ هزار و ۶۲۸ تابلیت روان‌گردان (k) و ۱۵ هزار کیلوگرام بنگ‌دانه به‌دست آمده است.
براساس اعلامیه،‌ در جریان یک ماه گذشته، براساس پیشنهاد ریاست دادستانی اختصاصی و حکم دادگاه ابتداییه به تعداد ۱۱ عراده واسطه‌ی نقلیه، سه عراده موترسایکل، یک میل اسلحه و ۸۶ سیت موبایل از نزد افراد بازداشت شده به‌دست آمده و مصادره شده است.
همچنان مبلغ ۸۰۷ هزار و ۱۳۶ افغانی پول نقد و مبلغ دو هزار و ۶۵۰ دالر امریکایی از نزد قاچاق‌بران به‌دست آمده و به حساب بانک مرکزی وارد شده است.
ولایت کابل با داشتن ۲۸ قضیه و ننگرهار با داشتن ۷ قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر در صدر فهرست ولایت‌های دارای قضایای جرایم مواد مخدر در ماه میزان بوده‌اند. در حالی که لوگر، خوست، دایکندی، نورستان، پنجشیر، زابل، میدان‌‌وردک،‌ سمنگان، پکتیکا، پکتیا،‌ لغمان،‌ قندز، کنر، غور، غزنی،‌ بغلان، بادغیس و بدخشان از جمله ولایت‌هایی‌اند که هیچ قضیه‌یی در پیوند به مواد مخدر در آن از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر ثبت نشده است.
این درحالی است که در جریان ماه سنبله‌ی سال جاری ۸۴ نفر به شمول ۵ زن در پیوند به ۶۳ قضیه‌ی جرایم مواد مخدر از سراسر کشور بازداشت شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала