اردوغان: عوضی خاشقجی نیز ترکیه را ترک کرد

© Photo / DHAاردوغان: عوضی خاشقجی نیز ترکیه را ترک کرد
اردوغان: عوضی خاشقجی نیز ترکیه را ترک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت، از آنجا که این جنایت در ترکیه صورت گرفته درخواست داریم که ۱۸ مامور امنیتی عربستانی در کشورما محاکمه شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طبق روال هر هفته در جمع اعضای حزب حاکم خود سخنرانی می‌کند.
اردوغان در خصوص مساله جمال خاشقجی با بیان این که این حادثه را به خانواده، ملت عربستان و جامعه رسانه ای تسلیت میگویم. در چند گروه افرادی از فرودگاه آمدند که در مجموع 15 نفر بودند و به هتل رفتند و صبح به سرکنسولگری آمدند و با جمال خاشقجی تماس گرفته و از او خواستند که بیاید. وی با نامزد خود به سرکنسولگری رفت. ساعت 5 بعداز ظهر نامزد خاشقجی پیگیر وضعیت وی شد که از کنسولگری خارج نشده است.
وی گفت: ماموران امنیتی کنسولگری اقدامی انجام ندادند و نیروهای امنیتی ترکیه وارد عمل شدند. نیروهای امنیتی وارد شده به ترکیه نیز فردا با 2 هواپیما خارج شدند و بدل جمال خاشقجی نیز با هواپیمایی از کشور خارج شد.
رئیس جمهور ترکیه افزود: هیئتی از عربستان سعودی به ترکیه آمد و با وی گفتگو کردیم و عنوان کردند که اجازه بازرسی از کنسولگری را می‌دهند.
وی افزود: 15 نیروی امنیتی به علاوه 3 نیروی دیگر امنیتی عربستانی در این خصوص زندانی شده‌اند. با ترامپ صحبت کردیم و به عنوان رهبر ترکیه وظیفه خود را در این خصوص دنبال می‌کنیم.
رئیس جمهور ترکیه گفت: مقامات عربستان با پذیرفتن این جنایت قدم بزرگی برداشته‌اند و حالا منتظر گام‌های دیگر هستیم. اینکه این 15 مرد برای چه در استانبول گردهم آمده و از چه کسی دستور گرفتند و اینکه چرا سرکنسول بعد از چند روز اجازه بررسی داد را باید بررسی و روشن کنیم.
وی در خاتمه گفت؛ شخصاً نسبت به صداقت ملک سلمان شکی ندارم. پیشنهاد و درخواست میکنم که این 18 نفر در استانبول محاکمه شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала