ترکیه: قتل روزنامه نگار سعودی از پیش برنامه ریزی شده بود

© AFP 2023 / Ozan Koseترکیه: قتل روزنامه نگار سعودی از پیش برنامه ریزی شده بود
ترکیه: قتل روزنامه نگار سعودی از پیش برنامه ریزی شده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی جزئیات جدید قضیه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را ارائه نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی Haberturk، عمر چیلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در قونسلگری کشورش در شهر استانبول از پیش برنامه ریزی شده بود.

عمر چیلیک: «تاکنون جهان شاهد چنین حادثه نبود که شخصی که، بسیاری از ما با او آشنا بودیم، در قونسلگری یکی از کشورها با چنین سرنوشتی مواجه شود. ما شاهد رویدادی هستیم که بطور خونسردانه برنامه ریزی شده بود و تلاش شد تا پنهان بماند.»

وی افزود که ترکیه تحقیقات مستقل خود را درباره قتل خاشقجی ادامه میدهد و روشن کردن حقیقت در قضیه خاشقجی را وجیبه خود میداند.

آقای چیلیک از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و افزود که پیش از اعلام نتایج تحقیقات از سوی لوی څارنوالی ترکیه، حق ندارد جزئیات بیشتر ارائه نمایند.

در عین حال وی هرگونه اتهامات مبنی بر اینکه گویا انقره و ریاض در مورد تحقیقات قضیه قتل خاشقجی معامله یا توافق نموده اند، را رد کرد و آنها را«غیر اخلاقی» عنوان کرد.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند.

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند. 

به گفته وی، جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала