ربانی از وزیر خارجه پاکستان خواستار شناسایی عاملان قتل جنرال رازق شد

© Photo / General Abdul Raziq FBربانی از وزیر خارجه پاکستان خواستار شناسایی عاملان قتل جنرال رازق شد
ربانی از وزیر خارجه پاکستان خواستار شناسایی عاملان قتل جنرال رازق شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار از چهره‌های قاطع در برابر پاکستان و طالبان شناخته می‌شد و بارها در سخنانش کشورهای همسایه به ویژه پاکستان را به مداخله در امور داخلی افغانستان متهم ساخته بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه‌یی که توسط وزارت امور خارجه افغانستان به نشر رسیده است، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارحه پاکستان در یک تماس تلفنی با صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان حادثه المناک کندهار را غم انگیز خوانده و گفته است که وی، نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان این حادثه‌ی دردآور را به گونه‌ی شدید تقبیح و نکوهش می‌کنند.

واکنش های بین المللی به قتل جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
واکنش های بین المللی به قتل جنرال رازق

همچنین صلاح‌ الدین  ربانی با تشکری از همدردی وزیر خارجه پاکستان، گفته است که حادثه کندهار كه دقیقاٌ در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان اتفاق افتیده، نشان دهنده اين است كه تروریستان دنبال به چالش كشيدن اين پروسه ملی اند، اما مردم افغانستان به آن ها اين اجازه را نخواهند داد.
 وزیر خارجه افغانستان شهید جنرال عبدالرازق را شخص میهن دوست و فرمانده تاثیر گذار در مبارزه با تروریسم توصیف نموده، گفته است كه ترور جنرال عبدالرازق و همراه هانش، یک سلسله پرسش ها را به وجود آورده و از همين رو، دولت افغانستان تحقیقاتی را در این زمینه آغاز نموده و با توجه به پذيرفتن مسئوليت اين جنايت توسط طالبان و حضور رهبران اين گروه در پاكستان، خواست افغانستان از پاكستان اين است تا در زمينه شناسايی عاملان اين حادثه همكاری نمايد.

این در حالیست که شماری از آگاهان سیاسی و نظامی افغان، استخبارات کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان را در قضیه قتل جنرال عبدالرازق دخیل می‌دانند.

در آغاز سال جاری، جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار، در دومین نشست با نظامیان پاکستان، به آنان هشدار داده بود که اگر گفت‎‎وگو‎ها نتیجه‎ای در پی نداشته باشد، مرزبانان افغان ناگزیر خواهند بود که از گزینه‎ی نظامی کار بگیرند.  

در حملۀ روز پنج‌شنبه ۲۶ میزان در کندهار، جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس و عبدالمومن حسن خیل، رییس امنیت کندهار شهید شدند و زلمی ویسا، والی کندهار و یکی از فرماندهان نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала