ملک سلمان مدیریت قضیه خاشقجی را بدست گرفت

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ملک سلمان مدیریت قضیه خاشقجی را بدست گرفت
ملک سلمان مدیریت قضیه خاشقجی را بدست گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی به دلیل تشدید فشارهای بین المللی درباره جمال خاشقچی، مدیریت قضیه وی را بدست خود گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری رویترز، منابع نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان سعودی میگویند که ملک سلمان، پادشاه این کشور به دلیل تشدید فشارهای بین المللی درباره جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی، مجبور شده است تا به طور مستقیم در حل بحران ناشی از قتل خاشقجی مداخله کند.

بر بنیاد گزارش، ملک سلمان روز پنجشنبه (۱۱ اکتوبر) شاهزاده خالد الفیصل، فرماندار مکه را برای مدیریت قضیه خاشقجی به ترکیه فرستاده است. علاوه بر این پادشاه عربستان سعودی بازنگری اختیارات واگذار کرده به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را آغاز کرده است.

به گفته این منبع خبری، ملک سلمان از حقیقت بحران خاشقجی اطلاعی نداشت، زیرا دستیاران ولیعهد سعودی تمایل داشتند تا پادشاه جزئیات این قضیه را فقط از طریق رسانه‌های سعودی (که سانسور میکنند) دنبال کند.

منبع افزود که محمد بن سلمان برای جلوگیری از تبدیل مسئله خاشقجی به یک بحران جهانی، مجبور شد پادشاه را در جریان قرار دهد.

گفتنی است، پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا به خبرنگاران گفته بود که چنین به نظر میرسد که جمال خاشقجی، به احتمال زیاد مرده است.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند.

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.

به گفته وی، جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала