غنی: امروز همۀ ما در گلیم غم نشسته‌ایم

© Photo / ARG / ARGغنی: امروز همۀ ما در گلیم غم نشسته‌ایم
غنی: امروز همۀ ما در گلیم غم نشسته‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز طی مراسمی به پیکر شهید عبدالجبار قهرمان که روز گذشته در اثر حملۀ تروریستی در جریان کمپاین انتخاباتی‌اش در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند به شهادت رسید، ادای احترام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، رئیس‌جمهور غنی هنگام ورود به شفاخانه شهید محمد داوود خان، در حالیکه از سوی شماری از مسئولین سکتور امنیتی و دفاعی کشور همراهی می‌گردید، ضمن اتحاف دعا به روح شهید عبدالجبار قهرمان، گفت که امروز همۀ ما در گلیم غم نشسته ایم، شخصیتی را از دست دادیم که قهرمان راستین بود، محبت زیاد به وطن داشت و تا آخرین رمق حیات، وطن‌دوستی خود را ثبات ساخت.

عبدالجبار قهرمان در هلمند کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالجبار قهرمان در هلمند کشته شد

رئیس‌جمهور گفت: شهید قهرمان که تقوای خاص داشت، به خاطر دفاع از وجب خاک این سرزمین مبارزه کرد و زندگی خود را در این راه فدا نمود.
رئیس‌جمهور کشور به خاطر شهادت عبدالجبار قهرمان، به خانواده، دوستان، مسئولین و منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی، نمایندگان ولسی جرگه، مردم ولایت هلمند و تمام افغان‌ها تسلیت گفت و افزود که شهید قهرمان همواره به جوانان روحیۀ ملی و وطن دوستی می‌داد و همه در نبودش سوگوار اند.
رئیس‌جمهور غنی خطاب به مردم کشور، گفت که در انتخابات ولسی جرگه به گونه گسترده اشتراک نمایند و این پروسۀ ملی را به موفقیت برسانند، زیرا این آرمان شهید قهرمان بود.
سپس رحمت‌الله به نمایندگی از خانوادۀ شهید قهرمان صحبت کرد و از غمشریکی و همدردی رئیس‌جمهور و هموطنان تشکر کرده، گفت که شهید قهرمان همواره برای پایداری نظام و سربلندی وطن تلاش می‌نمود و در این راه جانش را فدا کرد.
بعداً رئیس‌جمهور، تابوت شهید قهرمان را که با بیرق سه رنگ کشور پوشیده شده بود و در حالیکه از سوی منسوبین قطعۀ تشریفات انتقال می‌گردید، تا محل مخصوص مشایعت نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала