امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو می‌کند

© Fotolia / Sergey Dzyubaامریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو می‌کند
امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا گفته است که ایالات متحده امریکا می‌تواند تعدادی از تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو کند، زیرا ترکیه کشیش امریکایی را آزاد کرده است و او به خانه‌اش برگشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Associated Press، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که امریکا می‌تواند تعدادی از تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو کند، زیرا مقامات ترکیه، اندرو برانسون، کشیش امریکایی را آزاد کردند، برانسون به امریکا برگشته است.

بستن سفارت امریکا در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
بستن سفارت امریکا در ترکیه

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در انقره دیدار کردند و هر دو طرف توافق کردند که تحریم‌های اعمال شده توسط امریکا علیه ترکیه باید لغو شود.
وزیر امور خارجه امریکا گفت است که در پی آزادی کشیش امریکایی به زودی در خصوص تحریم‌های امریکا علیه ترکیه تصمیم‌گیری می‌شود که برخی از تحریم‌های اعمال شده به طور مستقیم به برانسون مربوط می‌شد، اکنون منطقی است که این تحریم‌ها اعمال شده توسط امریکا علیه ترکیه را لغو کنیم.
قابل یادآوری است، روز جمعه (12 اکتوبر) محکمه ترکیه اندرو برانسون، کشیش امریکایی را که به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام علیه دولت اردوغان بازداشت شده بود، به سه سال و یک و نیم ماه حبس محکوم کرد.
در عین حال محکمه اعلام کرد که کشیش امریکایی به اندازه کافی از زمانی که در اكتوبر 2016 دستگیر شده بود در بازداشت بوده است و دستور آزادی وی را صادر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала