ترامپ از احتمال استعفای وزیر دفاع خود خبر داد

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ از احتمال استعفای وزیر دفاع خود خبر داد
ترامپ از احتمال استعفای وزیر دفاع خود خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا از احتمال استعفای جیمز ماتیس وزیر دفاع از دولت این کشور خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در بخشی از مصاحبه خود با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری "سی بی اس" نیوزاعلام کرد که نمی داند «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع این کشور از سمت خود استعفا خواهد داد یا نه با این حال احتمال دارد دست به چنین کاری بزند.
اما ترامپ در پاسخ به این سئوال که آیا دوست دارد ماتیس از کابینه خارج شود، درنگ کرده است.
ترامپ اظهار داشت: روابط بسیار خوبی با ماتیس دارم. همین دو روز پیش غذای چاشت را با هم صرف کردیم. من روابط بسیار خوبی با او دارم. شاید او نیز همین طور باشد. اگر بخواهید حقیقت را بدانید، تصور می کنم او بیشتر یک دموکرات است. ولی او انسان خوبی است. شاید او دولت را ترک کند. البته منظور من این است که برخی اوقات هر فردی ممکن است کابینه را ترک کند. هر فردی. افراد خارج می شوند. این واشنگتن است. 

U.S. President Donald Trump addresses the Faith and Freedom Coalition’s Road to Majority conference in Washington, U.S., June 8, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
شش مشاور ترامپ استعفا کردند

ترامپ در ادامه این مصاحبه گفت: برخی اعضای کابینه هستند که من از عملکرد آنها راضی نیستم و شاید افراد بیشتری از کابینه خارج شوند.
علاوه بر ماتیس، رسانه های خبری گزارش هایی را درباره خروج جف سشنز وزیر عدلیه امریکا از دولت ترامپ منتشر کرده اند. ترامپ بارها علنا از عملکرد سشنز انتقاد کرده است.
ترامپ جمهوری خواه ضمن اذعان به این که برخی اعضای دولت کنونی آمریکا از رویکرد وی در مدیریت پرونده های زیادی خوشحال نیستند و بر این باور است که ماتیس نیز یکی از آنها می باشد، در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعاتی در مورد تصمیم وزیر دفاع برای استعفا دارد یا نه نیز اظهار داشت: نمی دانم، چنین چیزی را به من نگفته است.
ترامپ که چند روز پیش استعفای «نیکی هیلی»، نماینده دائم امریکا در سازمان ملل متحد را پذیرفته، ضمن تکذیب گزارش های حاکی از بروز «هرج و مرج» در کاخ سفید و توصیف آنها به «اخبار جعلی»، تصریح کرد: من برخی مسائل را تغییر می دهم و این حق من است، هم اکنون افرادی دارم که کاملا آماده هستند، فوق العاده خواهند بود و طی مدت آینده صعود خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала