ترامپ: چین به مراتب خطرناکتر از روسیه است

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: چین به مراتب خطرناکتر از روسیه است
ترامپ: چین به مراتب خطرناکتر از روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری امریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد، به اعتقاد او چین در بحث مداخله انتخاباتی بسیار خطرناک‌تر از روسیه است.


به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: معتقد هستم که چین خطرناک تر از روسیه است به خصوص در زمینه دخالت در انتخابات.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 دخالت کرده است، گفت: تصور می کنم چین هم در انتخابات کرده است. به صراحت می توانم ابراز نمایم که چین یک مشکل به مراتب بزرگتر از روسیه است.
ترامپ افزود: آیا واقعا فکر می کنید من از روسیه خواسته‌ام تا در انتخابات به من کمک کند؟ آنها هرگز قادر به کمک به من نبودند. این مساله واقعا مسخره است.  

توهین به ترامپ در چین ممنوع شد - اسپوتنیک افغانستان
توهین به ترامپ در چین ممنوع شد

اتهام‌زنی ترامپ درباره مداخله در انتخابات در شرایطی مطرح می‌شود که ایالات متحده امریکا و چین همچنان درگیر یک مناقشه تجاری هستند و طرفین تعرفه‌های جدیدی بر میلیاردها دالر از کالاها اعمال کرده‌اند. این جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده ماه جون زمانی که دونالد ترامپ تعرفه 25 درصدی بر 50 میلیارد دالر از کالاهای چینی تحمیل کرد و واکنش پکن را در پی داشت، اوج گرفت.
تازه‌ترین دور از تعرفه‌های امریکا از ماه سپتامبر اجرای شد و همین مناسبات میان این دو کشور را وخیم‌تر کرده است. ترامپ ماه گذشته در جلسه شورای امنیت ملی امریکا تاکید کرد چین در حال مداخله در انتخابات 2018 کنگره است.
اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می شود که، که جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا نیز اخیرا در مصاحبه‌ای تاکید کرد: دولت ترامپ رویکرد سختگیرانه و قاطع‌تری را در برابر چین اتخاذ می کند. رفتار چین در زمینه های تجاری، بین‌المللی، نظامی و سیاسی باید تعدیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала