وزارت خارجه سوریه: سازمان ملل باید درباره استفاده امریکا از بمب های فسفری در سوریه تحقیق کند

CC0 / USAF / وزارت خارجه سوریه: سازمان ملل باید درباره استفاده امریکا از بمب های فسفری در سوریه تحقیق کند
وزارت خارجه سوریه: سازمان ملل باید درباره استفاده امریکا از بمب های فسفری در سوریه تحقیق کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه جمهوری عربی سوریه دو پیام جداگانه را به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره جنایت اخیر «ائتلاف بین المللی» علیه اهالی شهرک «هجین» واقع در ولایت دیر الزور، ارسال کرد.

متهم شدن ائتلاف به رهبری ایالات متحده به استفاده از فسفر سفید در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن ائتلاف به رهبری ایالات متحده به استفاده از فسفر سفید در سوریه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو پیام جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، خواست تا تحقیقات در مورد استفاده «ائتلاف بین المللی» به رهبری امریکا از تسلیحاتی که طبق کنوانسیون های بین المللی استفاده از آن ممنوع می‌باشد را در حملات خود به «هجین» که منجر به شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان شده است، آغاز کند.

در پیام های وزارت خارجه سوریه آمده است: استفاده «ائتلاف بین المللی» از تسلیحاتی که طبق قوانین بین المللی و قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر، نقض آشکار و عمدی قوانین بین المللی و یک جنایت جنگی در حق مردم سوریه به شمار می رود.

در ادامه پیام های وزارت امور خارجه سوریه آمده است: این حمله نشان دهنده ادامه حمایت این ائتلاف از تروریسم و تروریست ها در راستای رسیدن به اهداف و طرح های تهاجمی خود ضد حاکمیت و وحدت و استقلال خاک جمهوری عربی سوریه، است.

وزارت خارجه سوریه در ادامه پیام اش نوشته است: سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که مسئولیت تضمین صلح و امنیت در سراسر جهان را بر عهده بگیرد و تحقیق بین المللی را در مورد این جنایات انجام دهد، آنها را محکوم کند و اقدامات فوری بمنظور متوقف کردن آنها و جلوگیری از تکرار آنها انجام دهدو همچنین به حضور غیر قانونی ایالات متحده و سایر کشورها در جمهوری عربی سوریه پایان دهد.

یادآوری می کنیم، که  دیروز (شنبه)، جنگنده های «ائتلاف بین المللی» به اصطلاح ضد تروریست های «داعش» به سرکردگی امریکا، روستای «هجین» حومه جنوبی شرقی دیرالزور را با بمب هایی که استفاده از آنها طبق قوانین بین المللی ممنوع است، بمباران کرده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала