ایران هفت برابر میزان صادرات کشمش افغانستان به روسیه را کاهش داد

© Sputnikایران هفت برابر میزان صادرات کشمش افغانستان به روسیه را کاهش داد
ایران هفت برابر میزان صادرات کشمش افغانستان به روسیه را کاهش داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتاق تجارت افغانستان خبرداده است که میزان صادرات کشمش به مسکو از هفتاد هزار تن در سال به ده هزار تن کاهش یافته‌است و حالا این بازار به دست ایران افتاده و حتا بربنیاد گزارش‌ها، کشمش افغانستان بنام ایران در این بازار فروخته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه یک، عمده‌ترین و قدیمی‌ترین بازار بین‌المللی کشمش افغانستان در روسیه اکنون به دست ایران افتاده‌ است.

Мужчина перекладывает гранаты на одном из рынков Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
میوجات تازه و خشک افغانستان در صدد ورود به بازار روسیه

نبود تعرفه‌های حمایتی و مرکز‌های بسته‌بندی، سبب شده که صادرات این فرآورده‌ی کشور به گونه‌ی چشم‌گیر کاهش یابد. بر اساس آمار اتاق تجارت، میزان صادرات کشمش به مسکو از هفتاد هزار تن در سال به ده هزار تن کاهش یافته است.
خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت می‌گوید که ایران برای به دست آوردن بازار مسکو و رشد صادرات کشمش به هر بازرگانش در این بخش دو هزار یورو می‌دهد.
اما آقای الکوزی افزود که انگور و کشمش کشور که از لحاظ کیفیت و طعم در مسکو پرآوازه است؛ در بازارهای داخلی به بهای ارزان فروخته می‌شود و باغداران سودِ اندکی می‌برند.
باشنده‌های بیشتر ولایت‌های کشور به‌ویژه ولایت‌های شمال و غرب، مصروف باغ‌داری در این بخش استند و از این رهگذر درآمد خوبی به‌دست می‌آورند.
سیدعظیم مصطفی هاشمی، رئیس اداره‌ی توسعه‌ی صادرات کشمش وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که حالا کشمش کشور به اوکراین، هالند و شمار دیگری از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
آمار وزارت صنعت و تجارت نشان می‌دهد که در شش ماه امسال، هفت هزار تن کشمش به بیرون از کشور صادر شده است در حالی که در سال‌های پیش، سالانه میزان صادرات این فرآورده به 120 هزار تن می‌رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала