هشدار جدی امریکا به چین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار جدی امریکا به چین
هشدار جدی امریکا به چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کاخ سفید وعده داده است که دولت ترامپ رویکرد به مراتب سختگیرانه تری را در قبال چین اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده هشدار داد که امریکا هرگز تهدید های نظامی از سوی چین، علیه ارتش این کشور را تحمل نخواهد کرد و به آنها پاسخ فوری خواهد داد.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا، رفتار اخیر چین در دریای جنوبی چین را خطرناک توصیف کرد و گفت: ایالات متحده مصمم است تا کلیه مسیرهای آبی و دریایی جهان را باز نگه دارد. این چیزی است که چینی ها باید آن را درک کنند. سایر متحدان ما از جمله بریتانیا و استرالیا نیز در آبهای منطقه دریانوردی می کنند تا این نکته را به چینی ها یادآوری نمایند.
مشاور امنیت ملی ترامپ افزود: چین با نقض معیارهای بین المللی در زمینه تجارت و بازرگانی، به قدرت اقتصادی و نظامی بزرگی طی دهه های اخیر دست یافته است. اگر چینی ها اجازه سرقت فناوری و مالکیت معنوی ما را نداشته باشند، قدرت نظامی آنها به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. امریکا آماده است تا اقدامات بیشتری را برای محدود کردن صادرات فناوری های حساس و پیشرفته به چین اتخاذ کند.
چین و تعدادی از کشورهای منطقه، از جاپان، ویتنام و فیلیپین، بر سر مرزهای دریایی و حوزه مسئولیت در دریاهای چین جنوبی و شرقی با هم اختلاف دارند.
تحریکات نظامی امریکا در آب های مورد مناقشه در شرق آسیا در حالی صورت می گیرد که تنش های تجاری و سیاسی میان واشنگتن و پکن در ماه های اخیر روندی صعودی داشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، به تازگی چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره ای کنگره (که سال جاری میلادی برگزار می شود) متهم کرد. چین نیز اعلام کرده است در حال همکاری با روسیه و اتحادیه اروپاست تا تحریم های امریکا را علیه ایران تضعیف کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала