جواهر فروشان لبنانی از همسر نخست وزیر پیشین مالزیا شکایت کردند

© Sputnik / Pavlov /  مراجعه به بانک تصاویر جواهر فروشان لبنانی از همسر نخست وزیر پیشین مالزیا شکایت کردند
جواهر فروشان لبنانی از همسر نخست وزیر پیشین مالزیا شکایت کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همسر نخست وزیر پیشین مالزیا به نپرداختن بهای جواهرات جواهر فروشان لبنانی متهم شد.

بازداشت 300 تن به اتهام دست داشتن با تروریست ها در مالزیا - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت 300 تن به اتهام دست داشتن با تروریست ها در مالزیا
به گزرش اسپوتنیک به نقل The Star، شرکت جواهر سازی لبنانی Global Royalty Trading SAL از روسما منصور همسر نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزیا به دادگاه شکایت کرده و ادعا نموده که وی 44 قطعه جواهر به مبلغ در محجموع 14.4 میلیون دالر را بدون پرداخت بهای آنها برای خود برداشته است.

روسما منصور این جواهرات را در سال 2018 سفارش داده و سپس در مالزیا دریافت کرده اما در موعد مقرر بهای آنها را نپرداخته است. همسر نخست وزیر پیشین در توضیح گفته این 44 قطعه جواهر و دیگر جواهرات متعلق به وی هنگام بازرسی از خانه اش توسط پولیس مصادره شده و اکنون در اختیار دولت مالزیا قرار دارند.
در جریان بازرسی ها از خانه ها و آپارتمان های متعلق به نجیب رزاق ، نخست وزیر پیشین مالریا در ماه های جون و جولای امسال لوازم گرانبها، پول نقد و محصولات چرمی به ارزش در مجموع 285 میلون دالر ضبط شده است.
روسما منصور به اتهام پولشویی در چارچوب شماری از پروندهای کیفری درباره فساد مالی در بنیاد سرمایه گذاری دولتی 1MDB همچون شوهرش بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شده اما هر دوی آنها تحت بازجویی قرار دارند.
یادآوری می کنیم، که رسوایی فساد مالی در بنیاد سرمایه گذاری دولتی 1MDB نقش بزرگی در پیروزی ائتلاف مخالفان نجیب رزاق در انتخابات پارلمانی 9 ماه می 2018 ایفا کرد و حزب حاکم تحت رهبری نخست وزیر پیشین مالزیا برای نخستین بار طی 60 سال اخیر در انتخابات شکست خورد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала