ترکیه کشیش امریکایی را آزاد کرد

© AP Photo / Emre Tazegulترکیه کشیش امریکایی را آزاد کرد
ترکیه کشیش امریکایی را آزاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه ترکیه اندرو برانسون، کشیش امریکایی را به سه سال و یک و نیم ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Reuters، محکمه ترکیه امروز (جمعه، ۱۲ سپتمبر) اندرو برانسون، کشیش امریکایی را که به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام علیه دولت اردوغان بازداشت شده بود، به سه سال و یک و نیم ماه حبس محکوم کرد.

در عین حال محکمه اعلام کرد که کشیش امریکایی به اندازه کافی از زمانی که در اكتوبر ۲۰۱۶ دستگیر شده بود در بازداشت بوده است و دستور آزادی وی را صادر کرد.

این در حالی است که څارنوالی برای برانسون تقاضای ۱۰ سال حبس را کرده بود.

بر بنیاد گزارش، اندرو برانسون، کشیش امریکایی قبل ار اعلام حکم محکمه بار دیگر تصریح کرد که بی گناه است. علاوه براین گفته میشود که شاهدان اتهامات اندرو برانسون، شهادت خود را پس گرفته‌اند.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا ضمن اظهار نظر در خصوص اوضاع حول اندرو برانسون گفته بود که از اردوغان نامید شده است.

کشیش امریکایی در حالی از زندان آزاد میشود که روزنامه واشنگتن پوست از توافق میان واشنگتن و انقره خبر داده بود. بر بنیاد این توافق انقره کشیش امریکایی را آزاد میکند و واشنگتن در جواب تحریمات خود علیه ترکیه را لغو خواهد کرد.

یادآوری میکنیم، امریکا بارها از انقره خواسته بود که این کشیش را آزاد کند و هشدارهای در خصوص تحریم های احتمالی را به انقره داده بود. در اوایل ماه اگست واشنگتن ورود وزیران عدلیه و داخله ترکیه را به امریکا ممنوع کرد و همچنین مالیات فولاد و آلومینیم ترکیه را دوچند ازدیاد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала