حکمتیار حکومت را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم کرد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحکمتیار حکومت را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم کرد
حکمتیار حکومت را به تلاش برای مهندسی انتخابات متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار میگوید که برنده و بازنده انتخابات پیش‌رو را سفارت های خارجی تعیین میکنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی امروز در جریان سخرانی در دومین روز نشست «مجمع بزرگ وحدت ملی»، حکومت و شماری از سفارت‌های خارجی در کابل را به تلاش برای مهندسی انتخابات پیش‌رو متهم کرد.

حکمتیار: «کمیسیون مستقل انتخابات در مورد برنده یا بازندۀ انتخابات، نه بر بنیاد آرای مردم، بلکه بربنیاد دستور و سفارش جناح‌های تاثرگذار خارجی فیصله خواهد کرد. این فیصله را آنها (سفارت‌ها) خواهند کرد که کدام نامزد موفق و کدام نامزد ناکام شود.»

وی افزود که انتخابات پارلمانی کشور تنها در ۳۶ درصد خاک افغانستان برگزار خواهد شد زیرا شماری از مناطق کشور به طور عمدی برای برگزار نشدن انتخابات ناامن ساخته شده‌اند.

قابل یادآوری است، پیش از این گروه طالبان با نشر خبرنامه ای انتخابات پارلمانی در کشور را یک توطئه امریکایی ها برای ادامه توجیه اشغال خارجی افغانستان خوانده از مردم خواسته اند تا در انتخابات اشتراک نکنند.

قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها پس از سه سال تاخیر در ۲۸ میزان سال روان برگزار شود. طبق آمار کمیسیون مستقل انتخابات حدود ۸،۵ میلیون افغان برای رای دادن در انتخابات پارلمانی ثبت نام کرده اند که تقریباً ۳۳ درصد آنها زن هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала