محبوبیت S-400 در کشور های دیگر

© Sputnik / Andrey Stanavovمحبوبیت S-400 در کشور های دیگر
محبوبیت S-400  در کشور های دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چرا سیستم راکتی دافع هوای S-400 روسیه در سائر کشور ها از محبوبیت و شهرت زیاد برخوردار است؟

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سایمون ویزمان، کارشناس انستیتوت تحقیقات صلح جهانی استکهلم گزارش داد که سامانه راکتی ضد هوایی S-400 روسیه از جمله سلاح های پیشرفته ای جهان است که می تواند مورد دلچسبی از سوی بسیاری کشور ها قرار گیرد.
به گفته این کارشناس، S-400 یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوا در جهان است.
رادار و دیگر تجهیزات نظارتی S-400، مانند راکت های آن، دارای طیف گسترده عمل می باشد. رادار این سلاح قادر به تشخیص اهداف در فاصله 600 کیلومتر بوده و برد آن تا 400 کیلومترمی رسد.
متخصص معتقد است که S-400 یک سلاح دقیق است که قادر به کشف همزمان تعداد زیادی از اهداف بالقوه، حتا در صورت استفاده از تکنولوژی خفا است. 

تمایل عربستان سعودی برای خرید سیستم های S-400 از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تمایل عربستان سعودی برای خرید سیستم های S-400 از روسیه

ویزمان افزود: S-400 دارای قدرت حرکت سریع است و قادر به انجام سه عملیات همزمان- استقرار، شلیک و حرکت به مکان دیگر می باشد.
قراردادهای خرید سیستم راکت ضد هوایی روسیه توسط چین، هند و ترکیه امضا شده است ومذاکرات مربوط به تحویل این سلاح همچنین با عربستان سعودی و هند ادامه دارد..
ویزمان خاطر نشان ساخت که، که علیرغم تهدید به وخامت روابط با ایالات متحده، این کشورها هنوز از قصد خود برای خرید سیستم های روسیه خودداری نکرده اند. به نظر کارشناس ، برای ترکیه، خرید این سلاح به یک نوع "پروژه غرور" مبدل شده است.
به گفته کارشناس، این واقعیت که ترکیه به ایالات متحده سرخم نکرده است، نشان میدهد که این کشور خود" اختیار دار" خود است و میتواند ایالات متحده و ناتو را به چالش بکشد.
ایالات متحده، قانون مبارزه با دشمنان امریکا از طریق تحریم ها را در تابستان 2017 به تصویب رسید. این برنامه برای اعمال تحریم علیه روسیه و همچنین در برابر کشورهای که خواستار خرید سلاح روسیه هستند، را فراهم می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала