سردی روابط بین ترکیه و عربستان

© REUTERS / Presidential Palace/Yasin Bulbulرجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان: قنسولگری‌ عربستان باید ثابت کند که خاشقجی ساختمان آنرا ترک کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد که قنسولگری عربستان باید ثابت کند که جمال خاشقجی ساختمان این کنسولگری را ترک نموده است.
اسپوتیک به نقل از ایسنا، اتکا به النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: مسئولیت سیاسی و انسانی برای پیگیری مساله ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی وجود دارد.

انفجار در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: عربستان به ما خنجر زد
وی یادآور شد که قنسولگری عربستان باید ثابت کند که خاشقجی این ساختمان را ترک کرده است. قنسولگری نمی‌تواند با این سخن که خاشقجی ساختمان قنسولگری را ترک کرده است، خود را نجات دهد.
سایت شخصی این خبرنگار یک خبر مبنی بر اینکه خاشقجی پس از رفتن به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، در داخل کنسولگری بازداشت شده است، جزئیات بیشتری درمورد بازداشت وی در این خبر ذکر نشده است.
گفته می‌شود زمانی‌که خبرنگار مذکور پس از بسته‌شدن کنسولگری عربستان سعودی به ساعت پنج عصر بازنگشت، همسر وی به پولیس اطلاع داده است.
یکی از دوستان این خبرنگار معتقد است که وی در داخل قنسولگری عربستان سعودی در استانبول بازداشت شده است.
اردوغان خواستار ایجاد یک مرکز ضد تروریستی به رهبری عربستان را در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی شد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان خواستار ایجاد یک مرکز ضد تروریستی به رهبری عربستان را در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی شد
روزنامه امریکایی خاطر نشان ساخته است که خاشقجی از یکسال بدینسو، پس از آنکه عربستان سعودی را به دلیل خطر بازداشت شدنش ترک کرد، در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کند.
نشریهٔ رویترز به نقل از یک منبع در حکومت عربستان سعودی گفته است که اطلاعات درمورد مفقود شدن خاشقجی "دروغ" می‌باشند. به گفته این منبع، خبرنگار برای گرفتن اسناد به قنسولگری مراجعه نموده بود که پس از دریافت آنها، ساختمان قنسولگری را ترک گفت.
این در حالیست که همسر خاشقجی این گفته‌های مقامات سعودی را رد نموده، می‌گوید در صورتی که خاشقجی از کنسولگری بیرون می‌شد، پولیس ترکیه از این موضوع آگاه می‌شد.
وی نیز به این باور است که خبرنگار در داخل ساختمان کنسولگری در بازداشت به سر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала