خلیلزاد: حکومت و طالبان نمایندگان شان برای مذاکرات را انتخاب کنند

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerخلیلزاد: حکومت و طالبان نمایندگان شان برای مذاکرات را انتخاب کنند
خلیلزاد: حکومت و طالبان نمایندگان شان برای مذاکرات را انتخاب کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که تیمی که با وی به کابل آمده "باصلاحیت" است، و می‌تواند مذاکرات صلح افغانستان را در هر چارچوبی تسهیل کند و در آن حضور داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان، در دومین روز سفرش به کابل از حکومت افغانستان و گروه طالبان می‌خواهد که تیم‌های شان را برای مذاکرات صلح ایجاد کنند.

آقای خلیلزاد، می‌گوید که نماینده‌‍‌گان دوطرف باید "باصلاحیت" باشند. او از حکومت افغانستان خواسته که یک تیمی را ایجاد کند که به باور وی "باصلاحیت و همه‌شمول" باشد.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
زلمی خلیلزاد پس از سفر به پاکستان، وارد کابل شد

آقای خلیلزاد، این سخنانش را امروز (دوشنبه، ۱۶ میزان) در دیدار با شماری از خبرنگاران در کابل بیان داشته است.

نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان در این دیدار افزوده تیمی که همرای او از واشنگتن به کابل آمده، در آن نماینده‌گان حکومت امریکا از وزارت خارجه، وزارت دفاع، قصر سفید و دیگر نهادهای امنیتی امریکا شامل استند.

خلیلزاد این تیم را "باصلاحیت" خوانده، گفت: "ما می‎توانیم گفت‌وگوهای صلح را در هرچارچوبی که باشد تسهیل کنیم و در آن حضور داشته باشیم".

هرچند آقای خلیلزاد گفته پروسۀ صلح افغانستان یک موضوع داخلی خود افغان‌ها است، اما تأکید کرده که باید جنگ در افغانستان پایان یابد.

زلمی خلیلزاد، روز گذشته به کابل آمد. او شام روز گذشته با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد و امروز هم شماری از سیاسیون در کابل را ملاقات کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала