واکنش تند امنیت ملی به نظریه خصوصی سازی جنگ در کشور

© Photo / commons.wikimedia.orgریاست عمومی امنیت ملی
ریاست عمومی امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی واکنش تند به نظریه خصوصی جنگ در کشور داده و افزود که بحث‌های خصوصی سازی جنگ افغانستان با هدف افزودن عناصر خارجی و غیر مسئول در جنگ افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا اریک پرنس در مصاحبه با تلویزیون خصوصی طلوع در کابل از تلاش‎هایش برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت‌ امنیتی خصوصی خودش دفاع کرده بود. او به مخاطبان افغانستان اطمینان داد در صورتی‌که طرحش پذیرفته شود با به‌کارگیری مربیان نظامی قراردادی، تنها در مدت "شش ماه" به جنگ در افغانستان می‌تواند پایان ببخشد.

در خبرنامه شورای امنیت آمده که دیدگاه خصوصی سازی جنگ افغانستان اصلی را که افغان ها "خود تعیین کننده آینده خود می‌باشند" نقض می‌کند.

این نهاد افزوده که مبارزه با "تروریسیم" به رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و با حمایت متحدان بین المللی کشور ادامه داشته و خواهد یافت و دولت و مردم افغانستان تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهند داد که مبارزه علیه "تروریسیم" خصوصی و به یک تجارت سود آور مبدل گردد.

بحث خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان با مخالفت شدید جناح‌های مختلف سیاسی در کابل مواجه شده است. و فعالان اجتماعی و سازمان‌های مدنی در مورد پیامدهای خصوصی‌سازی امنیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.
دیدبان حقوق بشر افغانستان نیز هشدار ‌داد که خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان مردم غیرنظامی را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.
جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ امریکا شمرده می‌شود. بسیاری‌ها در واشنگتن معتقدند که این جنگ به بن بست نظامی مواجه شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала