بیش از 150هزار نفر در زلزله و سانامی اندونیزیا مفقود شدند

© AP Photo / Rifkiبیش از 150هزار نفر در زلزله و سانامی اندونیزیا مفقود شدند
بیش از 150هزار نفر در زلزله و سانامی اندونیزیا مفقود شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات دولتی اندونیزیا احتمال می‌دهند پس از وقوع زلزله وسونامی در جزیره سولاوسی 150 هزار نفر در نقاط متخلف زیر آوار ساختمان‌های مسکونی در شهر پالو مدفون باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Bernama ، مقامات دولتی اندونیزیا به این باور اند که بیش از 150هزار نفر ممکن است پس از وقوع زلزله و سونامی در جزیره سولاوسی زیر آوار یک مجتمع مسکونی دولتی در شهر پالو مدفون باشند.

زلزله مجدداً «لومبوکِ» اندونیزیا را لرزاند - اسپوتنیک افغانستان
زلزله مجدداً «لومبوکِ» اندونیزیا را لرزاند

احمد رمضان، رئیس بخش اطلاعات و رسانه‌های اداره دیپلوماتیک وزارت امور خارجه اندونیزیا گفته است که در شهر پالو بیش از 150هزار نفر می‌تواند در بخش‌های مختلف این شهر زیر آوار ساختمان‌های مسکونی مدفون شده باشند. در حال حاضر تعداد کشته شدگان زمین لرزه تاکنون به 1558 نفر افزایش یافته است.
پالو، منطقه‌ای با 350 هزار جمعیت که در سواحل غربی جزیره سولاسی قرار دارد بیشترین خسارات را از این زلزله متحمل شده به گونه‌ای که آمار خرابی‌ها همانند شمار کشته شدگان در این شهر روز به روز در حال افزایش است.
این زلزله که با 6.1 ریشتری هفته گذشته رخ داد ویرانی گسترده‌ای به بار آورد و تاکنون کشته شدن 1558 نفر تأیید شده است.

بر اساس تازه ترین گزارش‌ها از مناطق حادثه دیده روند ارسال کمک‌های بین المللی به دلیل مسدود شدن راه‌های ارتباطی و آسیب دیدن میدان‌های هوایی با کندی ادامه دارد. حدود 200 هزار تن از ساکنان همچنان با کمبود مواد اولیه از جمله مواد غذایی، آب آشامیدنی، ادویه‌جاب و مواد سوخت به مشکلات رو در رو اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала