نگرانی امریکا از افزایش نفوذ روسیه و ایران در افغانستان

© REUTERS / Yuri Gripas نگرانی امریکا از افزایش نفوذ روسیه و ایران در افغانستان
نگرانی امریکا از افزایش نفوذ روسیه و ایران در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی ایالات متحده امریکا میگویند که ایران برای گسترش نفوذ خود در افغانستان هم با حکومت افغانستان و هم با مخالفان این حکومت بازی میکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال جوزف ووتل، قوماندان قوای مرکزی اردوی امریکا ضمن انتقاد از تلاش های روسیه و ایران برای گسترش نفوذ شان در افغانستان گفت که روسیه تلاش میکند نشان دهد که برای پایان جنگ در افغانستان کار میکند، در حالی که مسکو استراتیژی رقابت با واشنگتن را در این کشور تعقیب میکند.

جنرال جوزف ووتل: «به نظر من آنها (روس‌ها) یک راهبردی را تعقیب میکنند تا با ما رقابت کنند و در هرجایی؛ چه در افغانستان، سوریه یا جای دیگری که میتوانند نفوذ شان را گسترش دهند. آنان با دادن اطلاعات غلط، منجمله درباره پشتیبانی ما از داعش، میکوشند روایتی را ایجاد کنند که خواهان آن هستند.»

این جنرال بلند رتبه امریکایی در ادامه سخنان خود گفت که ایران نیز برای گسترش نفوذش در افغانستان، هم با دولت افغانستان و هم با مخالفان این دولت بازی میکند.

این در حالی است که حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در جریان سخرانی در نشستی در ترکیه ضمن انتقاد از سیاست‌های واشنگتن در منطقه اظهار داشت که سیاست جدید امریکا موجب مرگ ما شده است.

آقای کرزی از ایالات متحده خواست که به جای جنگ در افغانستان، شیوه‌های دیگری را در همکاری با کشورهای منطقه ای و قدرت‌های بزرگ جهان جستجو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала