پنتاگون در حال توسعه جنگ افزار بیولوژیکی

CC0 / / پنتاگون در حال توسعه جنگ افزار بیولوژیکی
پنتاگون در حال توسعه جنگ افزار بیولوژیکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بر این باورند که پنتاگون در حال توسعه جنگ افزار بیولوژیکی است.

چرا امریکا اوکراین را به بمب بیولوژیکی مبدل میسازد - اسپوتنیک افغانستان
چرا امریکا اوکراین را به بمب بیولوژیکی مبدل میسازد
به گزارش اسپوتنیک، مجله Science نوشت: بر اساس یک مطالعه گروهی دانشمندان دانشگاه های آلمان و فرانسه، برنامه ارتش امریکا در استفاده از حشرات برای انتشار ویروس های اصلاح شده ژنتیکی ممکن است کنوانسیون سلاح های زیستی را نقض کند.

این مقاله را برای مجله علمی دانشمندان بین المللی ژنتیک تکاملی، اخلاق زیستی، و حقوق نوشته اند.

این دانشمندان می نویسند، برنامه ای که زیر نام Insects Allies (حشرات متفقین) توسط پروژه های تحقیقاتی (DARPA) وزارت دفاع امریکا توسعه و مدیریت می شود، وظیفه اصلی اش آزمایشات نسخه افقی کروموزوم گیاهان است، که توسط ویروس های حشرات تولید می شود.

نویسندگان با مطالعه روی این برنامه امریکا دریافته اند، که توسعه این برنامه پنتاگون به برنامه های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی ضررهای فراوانی دارد.

دانشمندان همچنان می گویند، که این پروژه می تواند ضررهای زیادی را به منافع عملی و کشاورزی ایالات متحده امریکا به ارمغان بیاورد.

این دانشمندان می افزایند:- "توسعه این برنامه و ایجاد عوامل بیولوژیکی برای اهداف خصمانه به کار خواهد رفت و این کنوانسیون جنگ افزار های بیولوژیکی را نقض می کند".

در این مقاله آمده است، که امریکا از سال 2016 تا کنون 27 میلیون دالر صرف توسعه این برنامه نموده است.

یادآوری می کنیم، که ایگور کیریلوف رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، مواد کیمیاوی و دفاع بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه گفت، که دانشمندان امریکایی در گرجستان در یک مرکز پزشکی روستای الکسیهوکه روی توسعه مواد سمی کیمیاوی کار و بالای ساکنان محلی این منطقه آزمایش می کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала