دانشکده های خیالی در دانشگاه غور

© Sputnikغور
غور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از دانشجویان دانشگاه غور خبر از چند دانشکده و دیپارتمنت خیالی در این دانشگاه دادند.

افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پس از مکتب ها و سربازان خیالی اینک شهدای خیالی هم از راه رسیدند
به گزارش اسپوتنیک، شماری از دانشجویان دانشگاه غور می‌گویند، رئیس دانشگاه غور از سه سال به ‌این‌سو چند دانشکده و دیپارتمنت‌ خیالی ایجاد کرده و از این طریق درآمدی به جیب زده است.

این دانشجویان که از افشای نام‌شان خودداری می‌کنند، می‌گویند، که بارها برای رسمی‌ساختن این دانشکده‌ها و دیپارتمنت‌ها تلاش کردند و حتی دست به اعتراض نیز زده‌اند، اما تاکنون جز وعده‌های دروغین چیزی از مسئولان نشنیده‌اند.

اکنون 550 تن از دانشجویان دانشگاه غور نگران آینده‌شان هستند و می‌گویند، استادان دانشگاه نیز این دانشکده‌های خیالی را جدی نمی‌گیرند.

اما عطاء‌الله فاضل، رئیس دانشگاه غور ادعای دانشجویان را رد می‌کند و می‌گوید، مسئولان ادارۀ محلی و «شماری از افراد» دانشجویان را تحریک می‌کنند و در پی دسیسه‌سازی علیه او هستند.

آقای فاضل می‌گوید، که تمام دانشکده‌ها و دیپارتمنت‌های آنان از سوی وزارت تحصیلات عالی منظور شده است.

در همین حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می‌گوید، که آنان بدون هیچ غرض سیاسی و صرفاً بر اساس شکایت دانشجویان دانشگاه غور، پروندۀ آقای فاضل را به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده‌اند.

محمدنبی نایب زاده آمر عمومی تحقیق جرایم دادستانی غور همچنین می‌گوید، که آنان در جریان تحقیقات‌شان دریافته‌اند که آقای عطاء‌الله فاضل، رئیس دانشگاه غور، شماری از دانشکده‌ها و دیپارتمنت‌ها را شخصاً ایجاد کرده است.

به گفتۀ آقای نایب زاده، پروندۀ رئیس دانشگاه پس از بازپرسی‌ها مطابق فقرۀ سوم مادۀ 33 قانون تحصیلات عالی، به آن وزارت فرستاده شده است.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان تاکنون در این باره دیدگاهش را بیان نکرده است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این فاروق وردک وزیر معارف پیشین افغانستان متهم به ایجاد مکتب های خیالی شده بود که دولت افغانستان تاکنون در این باره هیچ اقدامی را انجام نداده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала