آزمایشات امریکا در گرجستان جان ۷۳ تن را گرفت

© Sputnik / Alexandr Imedashvilyآزمایشات امریکا در گرجستان جان ۷۳ تن را گرفت
آزمایشات امریکا در گرجستان جان ۷۳ تن را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه آزمایشات دواهای مرگبار امریکایی بالای شهروندان گرجستان دستکم ۷۳ تن کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای نظامی محافظت از اشعه، کیمیاوی و بیولوژیکی قوای مسلح روسیه اعلام کرد که آزمایشات دواهای شرکت دونالد رامسفلد، وزیر دفاع پیشین امریکا بالای شهروندان گرجستان در دسمبر سال ۲۰۱۵ باعث مرگ ۲۴ تن شد و دیرتر ۴۹ تن دیگر در نتیجه این آزمایشات جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که پیش از این، ایگور گئورگادزه، وزیر پیشین امنیت ملی گرجستان در یک نشست خبری در مسکو گفته بود که وی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا تقاضا نموده است تا فعالیت لابراتوار به نام ریچارد لوگار بررسی گردد زیرا به گفته وی، این لابراتوار آزمایشات مرگبار را بالای مردم انجام میدهد.

بر اساس آماری که آقای گئورگادزه ارائه نموده، در دسمبر سال ۲۰۱۵، ۳۰ تن که در حال درمان هپاتیت «سی» در این لابراتوار بودند، جان باختند. در اپریل و اگست سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۳۰ و ۱۳ تن دیگر درگذشتند.

در گراف علت مرگ آنها نوشته شده است — علت مرگ مشخص نیست در این مورد تاکنون هیچگونه تحقیق انجام نشده است.

ایگور کریلوف: « اسناد ارائه شده هاکی از آن است که آزمایشات با مرگ و میر دسته جمعی بیماران به پایان رسید. در عین حال، علیرغم اینکه این آزمایشات تنها در دسمبر ۲۰۱۵ سبب مرگ ۲۴ تن گردید، آزمایشات با نقض استانداردهای بین المللی و بر خلاف تمایل بیماران ادامه پیدا کرد. این امر باعث مرگ ۴۹ نفر دیگر شد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала