شروع عملیات مین‌پاکی در منطقه مرزی دو کوریا

© AFP 2023 / Ed Jonesشروع عملیات مین‌پاکی در منطقه مرزی دو کوریا
شروع عملیات مین‌پاکی در منطقه مرزی دو کوریا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو کوریا امروز (دوشنبه) مرزهای خود را از وجود مین پاک سازی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس ، وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام کرد که این اقدام بخشی از تلاش‌های سئول و پیونگ یانگ برای کاهش تنش و ایجاد اعتماد در شبه جزیره کوریا محسوب می‌شود.
جزئیات این پروژه در جریان دیدار ماه گذشته میلادی در پیونگ یانگ بین کیم جونگ اون، رهبری کوریای شمالی و مون جائه این، رئیس جمهوری کوریای جنوبی مورد توافق قرار گرفت.
وزارت دفاع کوریای جنوبی در بیانیه خود آورده است که دو طرف توافق کردند تا تمامی مین‌های کاشته شده در منطقه موسوم به "محوطه مشترک امنیتی" در پانمونجوم را ظرف 20 روز پاکسازی کنند و مهندسان نظامی انجام این وظیفه خطیر را در طرف کوریای جنوبی برعهده دارند.
هنوز هیچ تاییدیه‌ای از سوی کوریای شمالی مبنی بر آغاز این روند اعلام نشده است.
این توافق همچنین برای برچیدن پست‌های امنیتی و تسلیحات از این منطقه در پی پاکسازی این مین‌ها نیز است. همچنین سربازان دو طرف بدون سلاح در منطقه باقیخواهند ماند.
پروژه پاکسازی مین همچنین در استان گانگوون واقع در شرق کوریای جنوبی نیز آغاز شده و این اقدام به تیم‌ها برای جستجوی بقایای سربازان کشته شدن در جنگ کره اجازه فعالیت می‌دهد.
کارشناسان گفته‌اند، بیش از یک میلیون مین در منطقه مرزی دو کوریا شامل منطقه غیرنظامی شده و منطقه کنترل غیرنظامی در کوریای جنوبی کاشته شده که همواره از غیرنظامیان قربانی گرفته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала