توافق عالمان دینی افغانستان و پاکستان برای برگزاری نشست مشترک

© REUTERS / Faisal Mahmoodتوافق عالمان دینی افغانستان و پاکستان برای برگزاری نشست مشترک
توافق عالمان دینی افغانستان و پاکستان برای برگزاری نشست مشترک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باوصفی که تا هنوز زمان برگزاری این نشست مشخص نشده است، شورای علمای افغانستان، امیدوار است که در این نشست، عالمان دینی پاکستان نیز جنگ افغانستان را از اسلام، ناروا اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عالمان دینی افغانستان و پاکستان، دربارۀ برگزاری یک نشست مشترک در بارۀ جنگ افغانستان، به توافق رسیدند.

به گفتۀ شورای علمای افغانستان، یک هیئت هفت نفری این شورا برای گفت‌وگو در بارۀ این نشست، هفتۀ گذشته از اسلام آباد دیدار کرد و با عالمان دینی پاکستان به توافق رسید.

انفجار درمحل نشست علمای دینی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: نشست عالمان دینی در کابل "پروژه امریکایی" است

نور پاچا همت، یک عضو شورای علمای افغانستان در این باره می‌گوید: "علمای افغانستان و پاکستان روی برگزاری یک نشست بزرگ به توافق رسیده اند؛ اما تاهنوز مشخص نیست که این نشست چه زمانی برگزار خواهد شد."

وی با ابراز امیدواری به اینکه عالمان دینی پاکستان در این نشست جنگ افغانستان را ناروا اعلام کنند، گفت: "تاهنوز هیچ عالم دین و مرجع اصلی دینی جنگ افغانستان را روا ندانسته است."

از آن‌جا که جنگ افغانستان را رنگ و بوی دینی داده‌اند، حکومت افغانستان امیدوار است که فیصلۀ عالمان دینی افغانستان و پاکستان بتواند بر پایان دادن به این جنگ کمک کند.

امید میثم، معاون سخنگوی رییس اجراییه در این رابطه گفت: "این نشست‌ها می‌توانند برای کسانی که به گونه‌یی اغفال شده اند در صفوف مخالفان مسلح دولت، متوجه عملکردهای شان بسازد و حداقل در کاهش جنگ‌ها کمک بکند".

هیئت شورای علمای افغانستان روز دوشنبه، از اسلام آباد به کابل برگشت. هرچند عالمان دین افغانستان و پاکستان روی برگزاری یک نشست به توافق رسیدند، اما زمان برگزاری این نشست تاهنوز مشخص نشده است. پیش از این عالمان دینی اندونیزیا و عربستان سعودی نیز با عالمان دینی افغانستان نشست‌هایی داشته اند و جنگ کنونی را در افغانستان، خلاف آموزه‌های اسلام دانسته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала