پایگاه نظامی اسرائیل در خاک عربستان

© AP Photo / Presidency Press Service/Pool پایگاه نظامی اسرائیل در خاک عربستان
پایگاه نظامی اسرائیل در خاک عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل و عربستان سعودی موافقت کردند که پایگاه نظامی برای ارتش اسرائیل در خاک عربستان بسازند.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به رسانه ها، پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در خاک عربستان سعودی به بهانه دستگیری راکت های که از خاک یمن شلیک می شود، مستقر خواهد شد.
پایگاه مستشار سیاسی با انتشار توییتی نوشت: «مسئولان امنیتی سعودی و اسرائیلی شامل افسران موساد، امکان ایجاد و افتتاح یک پایگاه نظامی اسرائیلی را در سرزمین های سعودی مورد بررسی قرار دادند و توافق شده است این مسأله در دیدارهای آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به نظر می رسد طولی نخواهد کشید که شاهد بیش از یک پایگاه اسرائیلی در منطقه خلیج فارس باشیم».

این فعال سعودی در ادامه با اشاره به اقدام امریکا در خارج کردن دستگاه پاتریوت از منطقه خلیج فارس نوشت، این مسئله بهانه ای به دست بن سلمان داده تا پایگاه‌های نظامی اسرائیل را به ادعای مقابله با انصارالله یمن جایگزین این دستگاه ‌ها کند.
گفتنی است پیشتر اعلام شده بود عربستان مقرر کرده است منطقه ای به مساحت 16 هزار کیلومتر مربع را در منطقه تبوک که اخیرا به عنوان ملک ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی اعلام شده بود، در اختیار اسرائیل قرار دهد تا اسرائیل از آن به عنوان انبار سلاح های کیمیایی استفاده کند.
ریاض اعلام کرده این منطقه، ممنوعه است و بزودی برای اهداف نظامی برای همکاری میان اسرائیل و عربستان در تبوک بکار گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала