وزیرخارجۀ پاکستان: بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد

© REUTERS / Faisal Mahmoodوزیرخارجۀ پاکستان: بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد
وزیرخارجۀ پاکستان: بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیرخارجۀ پاکستان، می‌افزاید اکنون که حضور داعش در افغانستان رو به گسترش است نیاز است تا برای حل بحران افغانستان روی دریافت راه حل سیاسی تمرکز شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شاه محمود قریشی، وزیرخارجۀ پاکستان، می‌افزاید اکنون که حضور داعش در افغانستان رو به گسترش است نیاز است تا برای حل بحران افغانستان روی دریافت راه حل سیاسی تمرکز شود.

پاکستان در رفتارش با افغانستان تغییر نمی‌آورد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان در رفتارش با افغانستان تغییر نمی‌آورد

شاه محمود قریشی، وزیرخارجۀ پاکستان می‌گوید که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد و نیاز است برای بیرون رفت از این بحران، راه‌ گفت‌وگو در پیش گرفته شود.
وزیر خارجۀ پاکستان در این باره گفت: "این یک نتیجۀ واقعی است که برای جنگ افغانستان راه حل نظامی وجود ندارد؛ در شرایطی‌که *داعش حضورش در افغانستان بیشتر می‌شود، گفت‌وگو می‌تواند ضروری ترین راه حل باشد".
آقای قریشی در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت افغانستان همراه با پاکستان از بازیگران قدرت جهانی، اشتباهای راهبردی و اختلاف‌ها میان این قدرت‌ها آسیب‌های زیاد دیده اند.
وی هم‌چنان گفت که برنامۀ عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و ثبات، از سوی دو کشور عملی شده است.
همزمان با این، وزیرخارجۀ پاکستان، دهلی نو را متهم می‌سازد که روابطش با اسلام آباد برهم زده است. او می‌افزاید که هند سیاست را نسبت به صلح ترجیح می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала